Liten skylt

Janken Driver
17 maj 2005 · 2 111 Inlägg

Hur många här kör med "liten" regplåt fram på era bilar?...det är ju olagligt? men bryr sig snuten?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
AntonRacing
17 maj 2005 · 236 Inlägg

olagligt kan det vel inte vara om man kan beställa liten skylt på vv.se...

Saab ng900 Steg 3+
chrizz Administratör
17 maj 2005 · 11 780 Inlägg

AntonRacing skrev:
olagligt kan det vel inte vara om man kan beställa liten skylt på vv.se...

Då ska du inte kunna ha någon annan skylt än just liten. Men att tillverka en egen och sätta på dussinbilen är inte lagligt så vitt jag vet.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Rocco_ Fotograf
17 maj 2005 · 183 Inlägg

AntonRacing skrev:
olagligt kan det vel inte vara om man kan beställa liten skylt på vv.se...

jag hittar inte iaf. nått om att man kan beställa en liten reg-skylt på vv.se hmm
du har inte en direktlänk till den sidan?

corradoanna Tokig
17 maj 2005 · 83 Inlägg

Jag har en liten skylt som jag skall sätta fram när bilen e färdig, den ser precis ut som en vanlig skylt, det är tryckt vägverket i bakrunden + att chassi nummer och datum för registrering står med + mitt nick corradoanna i skrivstil, men så vitt jag vet så e det inte tillåtet att det står något mer än regnummret på skylten + att den e mindre då, tror det är 800 :- i böter per skylt, surt om man har två...

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
AntonRacing
17 maj 2005 · 236 Inlägg

Rocco_GL skrev:

AntonRacing skrev:
olagligt kan det vel inte vara om man kan beställa liten skylt på vv.se...

jag hittar inte iaf. nått om att man kan beställa en liten reg-skylt på vv.se hmm
du har inte en direktlänk till den sidan?

då kanske jag hade fel då...

Saab ng900 Steg 3+
Mobban
17 maj 2005 · 83 Inlägg

Det är ju tyvärr så att det där beror på vad som är bestämt vid inreggning av bilen, ska du ha en liten, beställd från vv, måste du ringa dem, och se om de kan föra in i registret att det ska vara en sådan. Är mest usa bilar som har dem, för att passa i urtaget.

Thomas


AntonRacing skrev:

Rocco_GL skrev:

AntonRacing skrev:
olagligt kan det vel inte vara om man kan beställa liten skylt på vv.se...

jag hittar inte iaf. nått om att man kan beställa en liten reg-skylt på vv.se hmm
du har inte en direktlänk till den sidan?

då kanske jag hade fel då...

Pitzon
17 maj 2005 · 202 Inlägg

Skall visst vara kanonsvårt o få igenom sin önskan om en liten skylt har jag hört nuförtiden.

Man kan trixa lite o ha en regskylt som är aningen mindre än orginalet och då tänker man inte så mkt på det. Min fram t.e.x är cirka 2/3 delar av orginal. Betydligt mindre men ser okej ut om man säger så. Blivit stannad 3 ggr för alkotest/körkort och de har kikat på bilen men aldrig upptäckt det.

Senhar jag gjort den som en reflexdekal istället för en alu-skylt och satt den direkt på frontspoilern. Det gör att jag kan skruva dit orginalet över när jag skall besikta eller liknande och blir jag stannad så har jag orginalet i bagaget o kan mecka dit den direkt smile

Nu åker jag väl dit vid 4:e kontrollen då bara för jag säger det, he he

Senast redigerat av Pitzon (17 maj 2005)

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Germax
17 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Pitzon skrev:
Senhar jag gjort den som en reflexdekal istället för en alu-skylt och satt den direkt på frontspoilern. Det gör att jag kan skruva dit orginalet över när jag skall besikta eller liknande och blir jag stannad så har jag orginalet i bagaget o kan mecka dit den direkt smile

hum?
Är du stålmannen lr hur hinner du få fast orginalskylten innan vem det nu än är som stoppat dig ser dig?

Pitzon
17 maj 2005 · 202 Inlägg

Nej Lucky Luke.  Snabbare än min egen skugga smile 

Nej jag menade att man har lite större chans att herr konstapel kanske eventuellt ser genom sina strikta moraliska fingrar och inte ger mig böter om jag snällt meckar dit orginalet medans han tittar på och om jag samtidigt ser tillräckligt skamsen ut smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)
mrcelica
18 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Alla andra skyltar än de som kommer från VV är olagliga och kan leda till åtal för urkundsförfalskning om pappa p är på riktigt dåligt humör... Och som sagt att få äkta liten skylt är så gott som omöjligt om du inte kan bevisa genom tex foto att det behövs till din bil...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Stefan1973
18 maj 2005 · 305 Inlägg

himmla knasigt .
för några månader sedan när jag ställde på scorpan  fanns alternativet (liten skylt)  60 spänn nått .om jag nu minns rätt
Det verkar ej finnas nu på deras hemsida .
spana runt själv http://www.vv.se/mondosoft/search____86 … ngsskyltar

Kimmen
18 maj 2005 · 245 Inlägg

Jag kör med en jätteliten på Firebirden, den är 6*16cm. Köpte den av www.dekaltrim.nu
Snuten har inte stoppat mig eller sagt något om den, men jag bytte skylt innan besktningen wink

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Gottfrid
18 maj 2005 · 29 Inlägg

Kör också med liten skylt i form av dekal, men jag har ansökt om en liten från vv eftersom  orginalet inte får plats mellan utformningarna på frontkjolen.
Får se vad dom säger.

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77
Volvo 240 M50 GLT "Gottfrid" (1989)
Volvo 945 "Bruksbilen" (1996)
Calsonic
18 maj 2005 · 7 Inlägg

Har också liten skylt fram 4,5*18cm

Sharky
18 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Om det bara är en skylt i största allmänhet som inte försöker replikera en orginalskylt så kan man inte bli åtalad för urkundsförfalskning då vv knappast har rätten till bokstavs/sifferkombinationen som sådan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
mrcelica
18 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Sharky skrev:
Om det bara är en skylt i största allmänhet som inte försöker replikera en orginalskylt så kan man inte bli åtalad för urkundsförfalskning då vv knappast har rätten till bokstavs/sifferkombinationen som sådan.

/Göran

Det får endast vara vägverkets skylt som identifierar din bil, om man ska hårddra det kan man tydligen åka dit för det om man har en annan skylt !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Johlsson "A Johlsson"
18 maj 2005 · 302 Inlägg

De fel som man kan åtgärda på plats ska man väl enligt en lagstadga inte kunna bli bötfälld för, elr har de ändrat det? Alltså kan man montera dit orginalskylten om man blivit stoppad och slippa böter iaf. dett ska dock inte fungera vid upprepade företeelser.

Germax
18 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Jag skickade bild o hela skiten till vv.. skriftligt o allt. När jag visade att en stor skylt inte får plats med kjolen bak. Fick ändå inte någon liten skylt. ska skicka ansökan sen när bilen är modifierad o färdig.. får jag ingen skylt då kör jag med en kopia.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang