Varning för DEMADIGITAL !

_PeeWee_
10 juni 2008 · 68 Inlägg

Vill ännu en gång sätta ut en varning för demadigital.com

Beställde lite prylar därifrån i november förra året har inte hört ifrån dom sedan dess... dum som man var så förskotts betalade man ju till dom.

Kan man göra något åt detta? Polisen kunde inte göra mycket när jag pratade med dom, dom sa att det var bedrägeri och sånt men vad händer?? Inte mycket och mina pengar helt åt skogen sad

/Marcus _PeeWee_ Jansson
Toyota Mr2 "PeeWee" (1992)
_PeeWee_
10 juni 2008 · 68 Inlägg

K-o ?

/Marcus _PeeWee_ Jansson
Toyota Mr2 "PeeWee" (1992)
Darkie dARKiE
10 juni 2008 · 5 031 Inlägg

Gissar på Konsument ombudsmannen

Senast redigerat av Darkie (10 juni 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
_PeeWee_
10 juni 2008 · 68 Inlägg

Tror det är bra tippat big_smile Har inte hört med dom faktiskt men det suger ju om man inte får tillbaka pengarna fan kan man verkligen göra såhär? starta ett företag sedan ta in en massa pengar till dom stänger ner företaget ? Menar vart tar mina pengar vägen?

/Marcus _PeeWee_ Jansson
Toyota Mr2 "PeeWee" (1992)
g_b
10 juni 2008 · 100 Inlägg

_PeeWee_ skrev:
Tror det är bra tippat big_smile Har inte hört med dom faktiskt men det suger ju om man inte får tillbaka pengarna fan kan man verkligen göra såhär? starta ett företag sedan ta in en massa pengar till dom stänger ner företaget ? Menar vart tar mina pengar vägen?

Har du försökt kontakta företaget nått?
Om dom "stängt" ner antar ja att du menar konkat kan du väll kräva pengarna av konkursboet...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
_PeeWee_
10 juni 2008 · 68 Inlägg

Har skickat 100tals mail till dom utan vidare resultat. Vet faktiskt inte om dom har kursat nu men deras sajt ligger plötsligt nere.

Vilka ska man kontakta tycker ni? Polisen gick ju inget vidare... konsumentverket?

/Marcus _PeeWee_ Jansson
Toyota Mr2 "PeeWee" (1992)
Phaetoon
10 juni 2008 · 8 156 Inlägg
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MADNESS
16 juni 2008 · 31 Inlägg

Jag är också drabbad av samma sak !
Betalade 4600 i förskott för en dvdspelare !
Det är en kille som heter Daniel som hade firman, det hela var ett fiasko..ringde in till deras så kallade "återförsäljare" och den tiden hade 29 personer ringt den firman och anmält bedregeri ..
enligt polisen så har dem fått fler än det antalet också om en och samma kille, han hade fixat ett flerspråkigt sida som finns på ett utlänsk server och lurat massvis med människor i flera nordiska länder..
nu befinner killen sig i Thialand då han har samlat en hel del pengar från företagare och privatpersoner..
det är det sista jag fick veta om honom..efter en noggran detektiv arbete den tiden smile
Han fanns även på startaeget.se eller nåt liknande sida och lurade flera företag för att sponsra honom och eventuellt bli återförsäljare till hans produkter..och då dem beställde och betalade så blev dem lurade med..

_PeeWee_
17 juni 2008 · 68 Inlägg

men du har inte lyckats få tillbaka några pengar?

/Marcus _PeeWee_ Jansson
Toyota Mr2 "PeeWee" (1992)
MADNESS
20 juli 2008 · 31 Inlägg

Nope ! inte 1 öre ..o polisen har säkerligen lagt ner ärendet ..
"srry lite sen ute me svaret men såg nyss att ämnet e besvarat"

MADNESS
3 januari 2009 · 31 Inlägg

Tänkte väcka upp ämnet och fråga om nån har hört nåt mer om firman ? eller om fler har drabbats ? any news ?
fick papp att polisen som vanligt lagt ner ärendet !

MrL Med lem
3 januari 2009 · 624 Inlägg

MADNESS skrev:
Tänkte väcka upp ämnet och fråga om nån har hört nåt mer om firman ? eller om fler har drabbats ? any news ?
fick papp att polisen som vanligt lagt ner ärendet !

Ovanligt när det gäller dom...

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
MADNESS
6 januari 2009 · 31 Inlägg

ju polisen här har ett syfte och det är att samla parkerings böter och fartböter ! att jaga tjuvar o mördare o sånt finns inte ens hos dem ..
neutral

wildboy_87_
6 januari 2009 · 1 062 Inlägg

MADNESS skrev:
ju polisen här har ett syfte och det är att samla parkerings böter och fartböter ! att jaga tjuvar o mördare o sånt finns inte ens hos dem ..
neutral

polisens upg här i kna verkar vara att ta fast alla som kissar utomhus och dem som ritar svarta sträck i marken

en polare skulle köpa beggade däck av en firma men han fick inte pga att polisen hade varit där och sagt till alla däckfirmor i stan att dem inte fick kränga beggade däck

sånnt jävla makt missbruk så det finns inte

förövrigt så la dem ner fallet om min bror som blev misshandlad för det fanns inte tillräckligt med bevis
det va ett par personer som såg det men det räckte tydligen inte

så det e tydligen lagligt att misshandla folk men bränna lite däck på en öde parkering där ingen bor i närheten ska man få massa böter för mad

va e det för jävla rättsystem

mvh

Team Björkeryd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang