GFB Hybrid

Pieces
21 maj 2006 · 9 Inlägg

har tänkt mej o beställa en GFB Hybrid  från http://streetside.se/dump_hybrid.asp   
jag har en audi a3 1,8t  tänkte fråga ifall det var nått speciellt man ska tänka på när man monterar den, är det bara o ta bort den gamla o ansluta den andra lr är det nått mer som ska anslutas lr bara o trycka dit den..  får man med allt som behövs?  och vad är det för anslutnings storlek man ska ha  fanns ju 25mm (20mm, 30mm, 35mm, 38mm).. 

har osså en fråga angående bsr optiflow filtret är det bara o beställa d me är allt med i den där sattsen lr nått man ska köpa till?` någon som har nåra erfarenheter ..

Tack på förhand för alla tips som går att fåå  smile

Senast redigerat av Pieces (21 maj 2006)

pacco
21 maj 2006 · 135 Inlägg

När jag köpte en hybrid så fick man 2 olika, troligen de 2 minsta, men om du är osäker så är de ju bara att mäta på slangen där orginaldumpen sitter.

JonHultgren
21 maj 2006 · 95 Inlägg

25mm är det på Audin....jag har själv köpt en GFB Hybrid-dump från deras sida. Du kan behöva köpa en ny vaccumslang, det fick jag göra då den dom skicka me va för kort...riktigt snåla va dom med den. Men kanske räcker på A3:an?!?! Slangklämmor får du inte med några heller...kan ju va bra att ha 2 stycken till 25mm anslutningarna. Lycka till med dumpen nu!

Pieces
21 maj 2006 · 9 Inlägg

JonHultgren skrev:
25mm är det på Audin....jag har själv köpt en GFB Hybrid-dump från deras sida. Du kan behöva köpa en ny vaccumslang, det fick jag göra då den dom skicka me va för kort...riktigt snåla va dom med den. Men kanske räcker på A3:an?!?! Slangklämmor får du inte med några heller...kan ju va bra att ha 2 stycken till 25mm anslutningarna. Lycka till med dumpen nu!

okaj tack smile  hmm vart köper man en vaccumslang då ere nån speciell man ska ha? någon som har en a3 som vet om den räcker?

tack för alla  svar wink

JonHultgren
21 maj 2006 · 95 Inlägg

Vaccumslang kan du köpa på de flesta ställen som säljer lite bildelar. Kan gå med orginalslangen också men den va hård och torr så den sprack hela tiden för mig, vet fler som har haft det problemet. Men du kan ju alltid prova.

puff
21 maj 2006 ·

Jag måste också införskaffa mig en ny slang. Säger som JonHultgren att orginal spricker.
Mvh

puff
22 maj 2006 ·

Köpa nya slangar men har fortfarande ingen tomgång. Kan man öppna på dumpen och ändra någon fjäder eller dylikt?
Mvh

bobi85
2 juni 2006 · 177 Inlägg

Tänkte nu också beställa från streeetside, Men finns ju olika anslutningar.

Ska man skriva i övrigt kolummen vad man ska ha för färg och anslutning eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang