3275
Sök

kan man göra en felsökning med dator på en 200sx -91?

88 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
kan man göra en felsökning med dator på en 200sx -91? enligt nissan i helsingborg kan man inte det för den e för gammal! eller det kan man
Senast redigerat av chrizz (14 juni 2006)

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
14 juni 2006
Dom har rätt. Man läser av felkoderna genom två dioder som sitter i styrboxen. Vill du göra det själv så kan jag beskriva för dig.

/Gormanz

Administratör
11 968 Inlägg
14 juni 2006
Vad är det för fel på att skriva ut hela frågan i rubriken rakt av istället för "kan man?" smile

Ta inte illa upp. Avsikten är god; tydliga rubriker i forumet.

Mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

88 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
Gormanz skrev:
Dom har rätt. Man läser av felkoderna genom två dioder som sitter i styrboxen. Vill du göra det själv så kan jag beskriva för dig.

ja tack du får gärna hjälpa mig! skriv ett pm hur jag ska göra
tack på förhand

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
15 juni 2006
Ok. har inte tid just nu. Skriver senare idag.

/Gormanz

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
vet inte hur det just är på 200:an men många bilar har en liten sladd som man kan sätta i 2 olika hål vid styrboxen, samt en knapp + diod... sätt den i ett av hålen o sen tryck på knappen... dioden kommer lysa i en viss kombination... typ 3-1-2 alltså 3 blinkningar, uppehåll, sen 1 blinkning, uppehåll, sen 2 blinkningar... sen är det bara o läsa vad den felkoden betyder i en handbok för bilen.. typ haynes... och rätta till felet

när du har rättat till alla felkoder som finns så har du sladden i det hålet du hade.. går igenom felkoderna igen tills du gått runt 1 varv, då håller du in knappen i ca 5 sek, släpper knappen och dioden ska börja lysa.. då ska du hålla in knappen yttligare 5 sek, därefter ska du trycka på knappen vanligt så ska dioden blinka 1-1-1... då är allt bra... dom flesta bilarna måste ha positions lysena på när du gör detta... och en del måste du ha tändningen på

88 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
va precis på ts motor i åstorp och skulle bänka och felsöka bilen! allt va bra tills killen övervarva så att vattenpumpen sprack rakt över sen gjorde vi ett komptest och 3an hade typ 4 kilo bara så nu ska jag bara hitta en ny motor sen jävlar ska den gå!

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
15 juni 2006
Ofan. tråkigt.

/Gormanz

Sök