Motorproblem, 945 turbo

t_mackan
19 juni 2006 · 251 Inlägg

hej har en 945 turbo som jag har bytt motor å låda den får gnista till alla stift å bensin från alla spridare men det är som att den går på 2 cylindrar har kollat allt å provat att bytta förkoplings motståndet men det hjälpte inte det var en som sa att det kunde vara svänghjulet någon som kanske vet vad som kan vara felet??

Henko Rallytok
19 juni 2006 · 165 Inlägg

Kanske ett dumt svar men har du kollat så den tänder 1-4-3-2?
Hade så på en Opel motor jag bytte, att axeln som fördelaren (kommer inte på va den heter) sitter på inte kom i rätt läge

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
Sharky
19 juni 2006 · 10 287 Inlägg

Han har ingen fördelardrivning med separat axel.

/Göran

Henko skrev:
Kanske ett dumt svar men har du kollat så den tänder 1-4-3-2?
Hade så på en Opel motor jag bytte, att axeln som fördelaren (kommer inte på va den heter) sitter på inte kom i rätt läge

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
19 juni 2006 · 10 287 Inlägg

Satt du tillbaka svänghjulet rätt? Det går att sätta på sex olika sätt, fem som är fel och ett som är rätt.
I svänghjulets ytterkant sitter 58 borrade fördjupningar och på ett ställe så saknas två (kallas för 60 minus 2). Dessa två som saknas skall vara rakt upp mot svänghjulsgivaren 90 grader före ÖD på ettans cylinder.

/Göran

t_mackan skrev:
hej har en 945 turbo som jag har bytt motor å låda den får gnista till alla stift å bensin från alla spridare men det är som att den går på 2 cylindrar har kollat allt å provat att bytta förkoplings motståndet men det hjälpte inte det var en som sa att det kunde vara svänghjulet någon som kanske vet vad som kan vara felet??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang