Olackad m3 front!

exoop
25 februari 2009 · 469 Inlägg

hej det är så att jag har fått tag på en m3 front till min e36 för 1500 och undrar om jag ska ta den? vad kostar det att lacka den om man har metallicblå? tacksam för svar Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Bjork OEM <3
25 februari 2009 · 6 957 Inlägg

exoop skrev:
hej det är så att jag har fått tag på en m3 front till min e36 för 1500 och undrar om jag ska ta den? vad kostar det att lacka den om man har metallicblå? tacksam för svar Mvh Niklas

Ja vrf inte`? Är den ny eller beg.?
Lack beror ju på vilken firma du frågar, men en 1000-lapp kan de nog gå på.

Ta fronten big_smile

OEM <3
Janken Driver
25 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Billigare än så hittar du nog inte någon vettig front. Nyp den om du nu vill ha en m3 front...

Senast redigerat av Janken (25 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Thorssa
25 februari 2009 ·

Med tanke på att en original kostar ca. 4000 kr olackad så är det bara att köpa!

exoop
25 februari 2009 · 469 Inlägg

okej tack för alla glada svar=D alltid lika kul när alla är positiva ahah jag ska snacka med säljaren idag så jag får den nog till nästa vecka vi får se.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Casy vinnarskalle!
25 februari 2009 · 907 Inlägg

Lacka själv med burk går oxå bra, men det gäller att du håller till i en dammfri lokal med bra ljus! Annars blir det svårt att se rinningar och utfyllnad i lacken. Men om det nu bara kostar 1000:- att lämna in på lack hos en firma så ska du självklart göra det.

BMW M3 "Crisis" (2002)
PLindblom
25 februari 2009 · 1 200 Inlägg

Jag lät fordonsprogrammet här i stan lacka min nya front, det tog en vecka och kostade 500 kronor

https://www1.garaget.org/gallery/archive/39955/578483_qs2b22.jpg

Hasselstrom
25 februari 2009 · 796 Inlägg

Minister skrev:
Jag lät fordonsprogrammet här i stan lacka min nya front, det tog en vecka och kostade 500 kronor

http://www1.garaget.org/gallery/archive … qs2b22.jpg

Skulle jag aldrig vågat här i stan iaf:rolleyes:

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
exoop
26 februari 2009 · 469 Inlägg

jag åkte och kollade på fronten igår och den såg rent ut sagt för j*vlig ut=( massa sprickor och repor och jack, fästena var borta så nej ush hatar när man har höga förväntningar och sen är det bara skit!! men aja tack för alla svar Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Adde_e46 Meck
26 februari 2009 · 51 Inlägg

hej

illa detta när man får nått som man inte är nöjd med... men vad är det för front är det orginal eller glasfiber? är det glasfiber är det ju mycket lätt ordnat och lacken kan jag givet vis hjälpa dig med om du vill detta? hör av dig om det är intressant vetja.

ha en bra dag
Mvh adde

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..
exoop
26 februari 2009 · 469 Inlägg

Adde_e46 skrev:
hej

illa detta när man får nått som man inte är nöjd med... men vad är det för front är det orginal eller glasfiber? är det glasfiber är det ju mycket lätt ordnat och lacken kan jag givet vis hjälpa dig med om du vill detta? hör av dig om det är intressant vetja.

ha en bra dag
Mvh adde

tror det är av abs plast eller nått i den stilen inte glasfiber iallafall=/ tongue får se vad jag gör med den! hjälper du mig så säger inte jag nej direkt haha hur mycket tar du för en lackning om jag tillhandahåller lacken?

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Bjork OEM <3
26 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Se det som en utmaning, de e ju inte direkt vår än så du har ju tid på dig att fixa den.
Dessutom kan de bli bra mkt billigare än att köpa en ny.

OEM <3
exoop
26 februari 2009 · 469 Inlägg

Bjork skrev:
Se det som en utmaning, de e ju inte direkt vår än så du har ju tid på dig att fixa den.
Dessutom kan de bli bra mkt billigare än att köpa en ny.

jo det har du rätt i hehe:P

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Schumi
27 februari 2009 · 401 Inlägg
BMW E61 "520d" (2007)
Thorssa
27 februari 2009 ·

Schumi skrev:
2190 ny M front http://www.ks-carstyling.se/product.do? … DD-1213350

Inte original dock.

Schumi
28 februari 2009 · 401 Inlägg

Thorssa skrev:

Schumi skrev:
2190 ny M front http://www.ks-carstyling.se/product.do? … DD-1213350

Inte original dock.

nej men den e halva pris i jämförelse med original även den i ABS-plast desutom e passform pefekt också...

Senast redigerat av Schumi (28 februari 2009)

BMW E61 "520d" (2007)
Thorssa
1 mars 2009 ·

Schumi skrev:

Thorssa skrev:

Schumi skrev:
2190 ny M front http://www.ks-carstyling.se/product.do? … DD-1213350

Inte original dock.

nej men den e halva pris i jämförelse med original även den i ABS-plast desutom e passform pefekt också...

Påstår de som säljer den ja, det skulle inte jag lita på i speciellt många fall.

Sjogren-Racing
1 mars 2009 · 116 Inlägg

Thorssa skrev:

Schumi skrev:

Thorssa skrev:

Inte original dock.

nej men den e halva pris i jämförelse med original även den i ABS-plast desutom e passform pefekt också...

Påstår de som säljer den ja, det skulle inte jag lita på i speciellt många fall.

Mkt bra passform vill jag säga.
Men finns att köpa för 1700 i tyskland;)

Schumi
2 mars 2009 · 401 Inlägg

Thorssa skrev:

Schumi skrev:

Thorssa skrev:

Inte original dock.

nej men den e halva pris i jämförelse med original även den i ABS-plast desutom e passform pefekt också...

Påstår de som säljer den ja, det skulle inte jag lita på i speciellt många fall.

Hade den från början på min E36-an och den passade 100%-ig

BMW E61 "520d" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang