Volvo 855 -94 (Vit skum på oljestickan)

dbmike
4 mars 2009 · 591 Inlägg

Tjena för exakt en vecka sen så lämnade jag bilen på verkstan och fick tillbaka den i måndags. Den va då inne för att det va vatten i oljan. MEN!!!!!!! Så idag så kollade jag oljestickan och det va nåt liknande vit skum på stickan och i röret?? Har jag blivit blåst av verkstan när dom sa att dom hade fixat den eller kan det va bara nåt som ligger kvar sen förut?? Kommentera och säg vad det kan vara. Ska jag åka bort till verkstan imorrn och gapa och skrika på dom????


MVH en besviken Master_Blaster

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
mange_240
4 mars 2009 · 1 562 Inlägg

ja svårt å veta så åk dit imorgon.

jocke_gronberg
4 mars 2009 · 4 586 Inlägg

det är säkert rester sen sist det var vatten i oljan

dbmike
4 mars 2009 · 591 Inlägg

jorre83 skrev:
det är säkert rester sen sist det var vatten i oljan

Men det kan ju inte heller va så bra??

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
anderzohn bilbytarkung
4 mars 2009 · 196 Inlägg

åk tebaka te verkstan så dom får byta oljan igen lr byt den sj..säkert lite rester kvar..

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
jocke_gronberg
4 mars 2009 · 4 586 Inlägg

Master_Blaster78 skrev:

jorre83 skrev:
det är säkert rester sen sist det var vatten i oljan

Men det kan ju inte heller va så bra??

nej i regel så brukar en invändig motortvätt göras men det kanske inte dom kan göra där du lämnade in bilen

Nico-the-kid
4 mars 2009 · 509 Inlägg

Är det vitt nere eller uppe på stickan?
Om uppe så är det ingen fara för det verkar vanligt på 850 med lite vitt klägg på stickan pga korta körningar kanske

dbmike
4 mars 2009 · 591 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
Är det vitt nere eller uppe på stickan?
Om uppe så är det ingen fara för det verkar vanligt på 850 med lite vitt klägg på stickan pga korta körningar kanske

Det e mest upp till men ner till så ser man lite vitt

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
4 mars 2009 · 2 252 Inlägg

Master_Blaster78 skrev:
Tjena för exakt en vecka sen så lämnade jag bilen på verkstan och fick tillbaka den i måndags. Den va då inne för att det va vatten i oljan. MEN!!!!!!! Så idag så kollade jag oljestickan och det va nåt liknande vit skum på stickan och i röret?? Har jag blivit blåst av verkstan när dom sa att dom hade fixat den eller kan det va bara nåt som ligger kvar sen förut?? Kommentera och säg vad det kan vara. Ska jag åka bort till verkstan imorrn och gapa och skrika på dom????


MVH en besviken Master_Blaster

de feta kan du göra men de understruckna kan du skippa själv o de borde du fatta varför...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
dbmike
4 mars 2009 · 591 Inlägg

The_Mechanic skrev:

Master_Blaster78 skrev:
Tjena för exakt en vecka sen så lämnade jag bilen på verkstan och fick tillbaka den i måndags. Den va då inne för att det va vatten i oljan. MEN!!!!!!! Så idag så kollade jag oljestickan och det va nåt liknande vit skum på stickan och i röret?? Har jag blivit blåst av verkstan när dom sa att dom hade fixat den eller kan det va bara nåt som ligger kvar sen förut?? Kommentera och säg vad det kan vara. Ska jag åka bort till verkstan imorrn och gapa och skrika på dom????


MVH en besviken Master_Blaster

de feta kan du göra men de understruckna kan du skippa själv o de borde du fatta varför...

jo det har du rätt i

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 mars 2009 · 13 742 Inlägg

öppna oljelocket och kolla där

850 brukar bli vitkläggiga vid stickan inget ovanligt kolla istället att oljan har rätt färg
annars har dom ej fixat problemet
obs kolla inte bara locket för det kan bli lite vitt där med

det blir alltid lite rester om det varit vatten i oljan och enda sättet är att det dunstar bort+att det blir fukt när bilen inte körs  körs den mindre sträckor är risken större alltså inget att bry som om så länge oljan har rätt färg

min erfarenhet av 850 är att när man drar upp stickan får man lite vitt klägg just när man drar ur stickan eftersom det ligger fukt längst upp på röret så det krävs en lampa och kolla ner i toppe på dom genom oljelocket

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang