6446
Sök

Bästa fälgfärgen på sprayburk?

328 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
#1
Vilken är den bästa fälgfärgen på sprayburk? (Mattsvart)

3 295 Inlägg
19 februari 2009
#2
vanlig sprayfärg funkar kanon..


144 Inlägg
13 mars 2009
#3
Köp sprayfärg avsett för billack, då får du proffsfärg och bra sprutmunstycke. Har köpt hos Autoherba i Huddinge. Resultatet blir närmast som fabrikslack.

Robban

Robert

Xenoholic
2 559 Inlägg
13 mars 2009
#4
Köpte mattsvart o matt klarlack hos Cheapy för 39:- /st funkar hur bra som helst, men det var lang torktid ca ett dygn. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
13 mars 2009
#5
Lackade om mina 17" originalfälgar med biltemas mattsvarta färg, blev hur bra som helst och är riktigt stryktåligt så den kan jag rekomendera. Är man riktigt noga med underarbetet så skulle nog vilken färg som helst fungera.

3 650 Inlägg
13 mars 2009
#6
Robban30 skrev:
Köp sprayfärg avsett för billack, då får du proffsfärg och bra sprutmunstycke. Har köpt hos Autoherba i Huddinge. Resultatet blir närmast som fabrikslack.

Robban

vad ligger priserna på där per burk? grund,färg, klarlack?


Motorburen Ungdom
499 Inlägg
13 mars 2009
#7
Jag köpte färg från biltema, har inte hunnit testa än men där kostar primern 39 kr har jag för mig om och färgen likaså, jag köpte 5 burkar utav varje och hoppas det ska räcka..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Xenoholic
2 559 Inlägg
13 mars 2009
#8
TritoN skrev:
Jag köpte färg från biltema, har inte hunnit testa än men där kostar primern 39 kr har jag för mig om och färgen likaså, jag köpte 5 burkar utav varje och hoppas det ska räcka..

Ska du lacka om hela bilen? big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

.......
2 655 Inlägg
14 mars 2009
#9
fälgfärg är överskattat, jag har kört på vanlig sprayburk från clas ohlsson på mina sommarfälgar och andra plåtfälgar, funkar hur grymt bra som helst.


Sök