Sportluftsfilter på vintern??

ARPAnet
25 juni 2006 · 151 Inlägg

Kan man köra med sportluftsfilter på vintern eller blir det för kallt för motorn eller kan man skada motorn på något sätt då? Rekomenderas att man sätter tillbax orginalburken under vintern eller??

Tacksam för svar...!

Psychotic Brum säger bilen.
25 juni 2006 · 394 Inlägg

Det ska nig vara fruktansvärt kallt för att motorn  ska ta skada smile
I regel är kallare = Bättre.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Miklen
25 juni 2006 ·

..ja tror inte d e någon större risk att du skadar motorn me lite kallare luft nej smile

Engen HEAVY METAL
25 juni 2006 · 765 Inlägg

Går utmärkt fint o köra med sport filter..   Det jag eventuellt har hört kan hända är att fukt och kondens kan frysa till is i tex Öppet sport filter och stör då reningen...  Men det är väl rätt lång sökt-.!!

MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
frasse4
25 juni 2006 · 736 Inlägg

En del bilar (ex. min) har ju förvärmning av insugsluften för vintern. Men det var inga problem att köra med volvon och sportluftfilter i -35 grader. Har dock hört om andra som fått lite problem när motorn är kall. Ingen skada för motorn dock utan bara att den kan tjuvstanna och så...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
ARPAnet
25 juni 2006 · 151 Inlägg

tack så mycket allihoppa....

hansson_1985
25 juni 2006 · 106 Inlägg

varför skulle de bli kallare luft me ett sportfilter. de är nog störe risk för att de blir varmare luft om man inte har nån avskörmning som många har.. ja har kört me sportfilter i 2 år nu och funkar kanon

ARPAnet
25 juni 2006 · 151 Inlägg

klart man köper sportfilter med värmeavskärmare i sånt fal ju...

hansson_1985
25 juni 2006 · 106 Inlägg

men bilden tar ju alltid in kalluft.. i alla fall min audi.. finns ju dom bilar som tar varmluft i börgan för att få upp motorn i värma fortare men sen då tar den ju bara kalluft..
så de kan inte vara skadligt för bilen att tar in kalluft när den gör de orginal också..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang