7828
Sök

Motorn vibrerar Golf/Audi/Passat 2.0 fsi 1700-1900 varv

4 586 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/396566_z8dewe.jpg

Nu ska bilen ut men har ett problem

Motorn går ojämt vid 1200 varv samt 1900 varv det vibrerar. När jag då kommit upp på 2000 varv så går motorn jämt även på tomgång går den fint

har nyss bytt en tempgivare men det gav bara bättre kallstarter då det var trasig tidigare

motorn är även lite seg på varvräknar och ser ut att tveka och kolla upp i varv vid under 2000 varv

ska iväg och läsa felkoder. har hört att det pyser någonstans under huven så kan vara att den drar tjuvluft

Någon som varit med om detta?
Senast redigerat av jorre83 (17 mars 2009)

4 586 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Tror jag hittat felet då jag gjort många kallstarter med fel på en tempgivare så har stiften tagit stryk ska byta dom och se ifall det blir bättre

2 751 Inlägg
22 februari 2009
antingen , Tändkablar, Tändspolar, Temp-givare brukar till 90% vara de felen... Iaf vad jag har haft erfarenhet av

Who Djaa bless no man curse

4 586 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
DasAuto skrev:
antingen , Tändkablar, Tändspolar, Temp-givare brukar till 90% vara de felen... Iaf vad jag har haft erfarenhet av

Har nu bytt tempgivaren går lite bättre nu men ska byta tändstiften. Låter som den misständer ibland på tomgång har även svajande varvräknare men dock bara så man knappt ser att den rör sig upp o ner

Någon typiska ställen denna motor kan dra tjuvluft ?

Börjar fundera på ifall insuget läcker därav gången

4 586 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Har nu läst på några forum att oljesilen kan sätta igen sig ska till verkstad och kolla det så fort det går

Kan förstå att motorn inte går så bra då den även får äta motorolja kan inte gå rent då heller

kan nästan säga att problemet verkar löst med lite tur
Senast redigerat av jorre83 (22 februari 2009)

85 Inlägg
8 mars 2009
Tjena löste dig sig med vibrationerna har samma problem på min audi a3. lämnade du in på verkstad eller vad gjorde du åt problemet?

Tempgivare, tändstift, tändspole. Något mer du byte?

4 586 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Addi skrev:
Tjena löste dig sig med vibrationerna har samma problem på min audi a3. lämnade du in på verkstad eller vad gjorde du åt problemet?

Tempgivare, tändstift, tändspole. Något mer du byte?

jag har bytt tändstift samt tempgivare bilen går lite bättre men fortfarande samma problem

ska in och läsa felkoder snart hittar dom ingen då då vet jag inte vad jag ska göra

4 586 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
ska läsa felkoder imorgon

har dock läst något skrämmande om andra fsi motorer där dom har samma symtom som jag och ingen kan hitta felet

4 586 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
har nu läst felkoder och fått fram

variabelt insugsrör felaktigt värde

Får se vad kalaset kommer att kosta

Det roliga var att varken normans eller verkstaden som jag var på visste vart den sitter
Senast redigerat av jorre83 (17 mars 2009)

Sök