3886
Sök

Råd och tips till "nybilsköp" mottages. (Octavia, 9-3, V50 etc)

39 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa "ny" bil. Men frågan är vilken. Har funderat fram och tillbaka i snart ½år. Bestämt mig för att följande ska vara uppfyllt; Krut i motorn, skinn, manuell, bra med lastutrymme. HAr varit inne på både Octavia RS 06-, V50 T5 06- och nu Saab 9-3 Vector alt. Aero 06-.
Octavian läste jag hade många fördelar; bränslesnål, gott med utrymme etc ... men ... det är ju trots allt en Skoda. V50n har tydligen haft väldiga problem med elektroniken bla. Senast kollat på en 9-3a. Skönare komfort får man leta efter. Lagom stor bil oxå.

Har lagt taket på 150 000 :-. HAr ni förslag, synpunkter på nån bil så mottages detta gärna.

MVH Nikke

Peugeot 205 GTi LeMans

2 600 Inlägg
11 mars 2009
jag hadde nog valt saab 9-3  då den är snygg bekväm och lagom stor som du själv sa=)  skodan är vissligen rätt snygg me men jag tar heller saab tongue lycka till.

gör som jag kör gubba racer=)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 mars 2009
Tycker du ska titta på en Bmw 3-serie Touring också, bakhjulsdrift och bättre körkänsla samtidigt som det en praktisk snål vardagsbil också. Kika på Autopower.se:

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/

En liten guide över vad du bör se upp med vid köp.

Av de bilar du radar upp är nog Saaben det bästa köpet, med tanke på företagets nuvarande situation är bilarna inte mycket värda. Prutläge! Samtidigt som Saab är tillräckligt populärt för att delar osv skall finnas tillgängliga även om företaget går under.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

145 Inlägg
11 mars 2009
Japp, SAAB skulle jag säga. Som sagt ovan så är det prutläge men ändå framtiden säkrad i form av reservdelar. Vad som händer med andrahandsvärdet är dock oklart. Men den faktorn beror ju givetvis på hur länge du skall ha bilen (dvs är andrahandsvärdet något som du måste ta hänsyn till?).

Lycka till!

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

287 Inlägg
11 mars 2009
Subaru Legacy 3.0 kanske?
4WD, fin motor och mycket utrustning för lagom pris:)

http://www.blocket.se/vi/16906995.htm?c … amp;last=1

Annars är nog BMW 3serien ett bra altenativ också, roliga bilar.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 mars 2009
Köper du Skodan får du: Jäkligt rolig bil! Riktigt rapp, men Skoda har en tendens att rasa i pris tkr jag.

Köper du Saaben får du: Komfort på hög nivå, Köper du en Vector från 06- får du i princip en Aero från 03-05 fast med snyggare interiör, främst då instrumenteringen.

Köper du Volvon får du: Underbart motorljud, skön vxl.spaksknopp tongue

Hade jag sj. valt så tror jag nog att Skodan skulle ligga bra till mest för att den är riktigt rolig att köra.
Saaben är en bra bil om ja gillar att gasa nån gång då å då samtidigt som man åker som en kung.

Volvon står sig nog bäst i pris av dessa 3, känns så iallafall

OEM <3

39 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Tack för alla goda tips. Det blev till slut en svart Saab 9-3 Vector 2.0t - 07. Otroligt nöjd. Skinnklädslen är helt underbart snygg och även instrumenteringen. Bilen har bara gått 2000 mil så den är som ny. smile

/Nikke

Peugeot 205 GTi LeMans

OEM <3
6 957 Inlägg
15 mars 2009
LeManz skrev:
Tack för alla goda tips. Det blev till slut en svart Saab 9-3 Vector 2.0t - 07. Otroligt nöjd. Skinnklädslen är helt underbart snygg och även instrumenteringen. Bilen har bara gått 2000 mil så den är som ny. smile

/Nikke

BILD FFS ! big_smile

OEM <3

huh?
10 427 Inlägg
15 mars 2009
Bjork skrev:
LeManz skrev:

/Nikke

BILD FFS ! big_smile

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB3/images/smilies/useless.gif wink

39 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Det kommer, jag lovar. smile

Peugeot 205 GTi LeMans

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 mars 2009
LeManz skrev:
Det kommer, jag lovar. smile

Ska den ersätta din andra Saab eller du har tänkt att behålla alla tre? smile Väntar på bilder!

39 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Ska den ersätta din andra Saab eller du har tänkt att behålla alla tre? smile Väntar på bilder!

Joo precis, tänkt sälja 9000. Tänkte ta lite bilder när jag och tjejen drar ner till Halmstad i helgen då den gamla saaben ska fraktas dit för att senare säljas.

Peugeot 205 GTi LeMans

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 mars 2009
LeManz skrev:
Rquired skrev:

Joo precis, tänkt sälja 9000. Tänkte ta lite bilder när jag och tjejen drar ner till Halmstad i helgen då den gamla saaben ska fraktas dit för att senare säljas.

Ok, kör ner till Grötvik då där finns mycket vackra miljöer smile

Sök