2091
Sök

val av dumpventil ?

Drinking Buddy
89 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
tjena !

har beställt ett auttech trimchip till min 850 t5 men så tänkte ja dra på en dump oxå men vet inte redigt vilken typ som passar t5an ? läste nånstans att t5an ska ha en återcirkulerande dump men en annan sa tvärtom ?

hjälp ! tongue

Lämna ditt bakomflutna före dej.

BMW Power
2 362 Inlägg
27 juni 2006
Du ska ha en återcirkulerande. Men jag har hört att det finns båda i ett. Typ återcirkulerande samtidigt öppet hmm så man får pysljudet smile rätta mig någon om detta inte stämmer.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

streetracer
398 Inlägg
27 juni 2006
ovanstående har rätt.. det finns hybrid dupar.. (2 in 1) så att säga som e både återcirkulerande samt öppna och dom ska man ha...

279 Inlägg
27 juni 2006
"lånar tråden lite" ärligt talat allt detta emot öppna dumpar på bilar med LLM.. vet endel som har det (har inte haft det själv än) o enligt dom samt mej själv som lånat o åkt med i div bilar (850 som tex) o har då inte märkt nån större skilldnad vara sej i bränsle el i axet mellan växlingar? kke skulle dra 0,05 extra soppa milen? o vid pyset kke det märkts på bana med exakt klocka?
bara lite nyfiken, o bara "fakta" enligt mej men andra kan ju ha upplevt det helt annorlunda? (o givetvis finns det säkert bilar som det absulut inte funkar så bra på?)

two lies don´t cancel each other out

228 Inlägg
27 juni 2006
köp ett dumplock till turbon med....fråga där du köper dumpen om de ha detta.

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

2 652 Inlägg
27 juni 2006
som du säger så går de oftast att ha dump på bilar med lmm sägs att de ska fetta lite eftersom de blir fel luft\bränsle blandning men de inget märkbart ,

Drinking Buddy
89 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
moffegrev skrev:
köp ett dumplock till turbon med....fråga där du köper dumpen om de ha detta.

okej kan inte så mkt om dumpventiler men vad är ett dumplock ?

Lämna ditt bakomflutna före dej.

Sök