3513
Sök

Fyllning av AC på 850?

Flickspanare
731 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Någon som har erfarenhet utav detta?

Kan man göra det själv, isåfall hur och vart köper man gasen?

Eller hur mkt kostar det att lämna in det om man inte kan göra det själv?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
28 juni 2006
Om jag inte minns fel så ska väl gasen(?) till AC pumpas i med tryck med en spec maskin.

Allt för den där jävla hatten!

Svetsare
216 Inlägg
28 juni 2006
Man får ej fylla på AC själv. Det säger dom på bilfirmorna iaf. men jag hadde en 745:a förut där freonet va slut och jag fick det fixat hos en kyl och frys firma för en femhundring...

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

Flickspanare
731 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Tack för svar!! Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Är det ren möjligt att gasen tagit slut på min -92? Så det inte kan vara nå annat?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Svetsare
216 Inlägg
28 juni 2006
Kolla kontakterna så att dom inte har låsnat det gjorde dom på min jag hadde mycket problem med AC:en. men alt va lätt ordnat. och på volvo sa dom att den va trasig och att jag var tvungen att byta till en miljö vänlig som var svin dyr tur att man har snälla kompisar som hjälper en å hitta felen. Så passa dig för märkesverkstäder då kan det bli dyrt.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

Flickspanare
731 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Okej. Jo det vet jag att dom kan vara luriga. Till mig sa VOLVO att kompressorn troligen var kass och att en ny kosta 20.000kr. Lite väl mkt tycker man väl..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Tuuuurbo
240 Inlägg
28 juni 2006
åk å provtryck acn först.. ser du om det är läckor. om gasen är slut. bra sätt. sen kolalr du vad de kostar å fylla på hoss volvo, och andra.. tror det inte är kompressorn. samma på min .. lr  1 år nyare.. var bara gasen som var slut

Sök