2240
Sök

Angående Naturkunskap B u gymnasiet

86 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Tja! nu är det så att jag ska få välja till en kurs i min gymnasieutbildning men jag måste inte det,men det finns en kurs som  jag funderar på att ta,för studievägledaren sa att den skulle vara bra om man tex ska bli byggnadsarbetare av något slag. Så nu till frågan som rörmokare kan svara på.'
Behöver jag Naturkunskap B för att senare kunna utbilda mig till rörmokare??
(jag går tekniskt program)

Bly fot? Nej bara tung på gasen

276 Inlägg
29 mars 2009
Ett tips är att kolla behörighetskraven på de utbildningar du är intresserad av. Finns det inget krav, kan det ju vara bättre att välja ett ämne som du kan prestera bra betyg i, om du nu inte tror att du kan göra det i Nk B. Hoppas de hjälpte lite smile
//Henke

56 Inlägg
30 mars 2009
Välj det inte om du kan slippa. Har hört alla polare som går Samhälle att de våndar sig enormt varje gång de ska gå till de lektionerna. NkB är väl lite fysik, kemi och biologi sammanslaget i ett. Går själv NV så har inte jättekoll, men vet iaf att alla som har det gnäller över det så skippa det om du kan och inte förlorar på det.

4 005 Inlägg
30 mars 2009
Det jobbiga man inte gör i gymnasiet, får man grälla om med tanterna på komvux, så är det.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 mars 2009
Cronholm skrev:
Välj det inte om du kan slippa. Har hört alla polare som går Samhälle att de våndar sig enormt varje gång de ska gå till de lektionerna. NkB är väl lite fysik, kemi och biologi sammanslaget i ett. Går själv NV så har inte jättekoll, men vet iaf att alla som har det gnäller över det så skippa det om du kan och inte förlorar på det.

Gick själv samhälle och jag tyckte inte nkb var speciellt märkvärdigt. Det var väl inte världens roligaste ämne men något att våndas över var det inte heller. Sen fick man ju även göra lite praktiska saker och inte bara sitta och bläddra i bokfan hela lektionen tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök