3662
Sök

Inget tryck i kopplingen på en saab 9000 -91

hbxservice.com
1 471 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
hej jag håller på med en saab 9000 -91 men 2,3a i men jag får inget tryck i kopplingen. den inre cylindern är nyreviverad med nya packningar och jag har tryckt olja genom systemet så jag tycker inte att det borde vara någon lyft kvar .... vad kan felet vara? lågan har legat ute under en bresening i ca 1 år kan det vara så att den nedre cylindern har ärgat ihop ? men då tycker jag att det borde vara stenhårt med tryck i den övre..... hjälp mej

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

blacken
31 mars 2009
saablover_1 skrev:
hej jag håller på med en saab 9000 -91 men 2,3a i men jag får inget tryck i kopplingen. den inre cylindern är nyreviverad med nya packningar och jag har tryckt olja genom systemet så jag tycker inte att det borde vara någon lyft kvar .... vad kan felet vara? lågan har legat ute under en bresening i ca 1 år kan det vara så att den nedre cylindern har ärgat ihop ? men då tycker jag att det borde vara stenhårt med tryck i den övre..... hjälp mej

Indre cylindern???.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
blacken skrev:
saablover_1 skrev:

Indre cylindern???.

den vid pedalen tongue har svårt för att komma ihåg vilken som är slav och huvudcylinder:P

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
31 mars 2009
Låter väldigt mkt som en kass slavcylinder, den vid kopplingen, den som blir den yttre på ditt sätt att säga det...
Antingen har du massor med luft kvar eller så är slaven tvärslut och läcker invändigt sad

hbxservice.com
1 471 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Låter väldigt mkt som en kass slavcylinder, den vid kopplingen, den som blir den yttre på ditt sätt att säga det...
Antingen har du massor med luft kvar eller så är slaven tvärslut och läcker invändigt sad

borde det inte rinna under lådan då?? eller kan den vara slut fast att det inte läcker?

2 164 Inlägg
31 mars 2009
Försvinner de bromsvätska ur behållaren??

MVH

hbxservice.com
1 471 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Försvinner de bromsvätska ur behållaren??

MVH

nej inte vad jag kan se...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 april 2009
Då låter det faktiskt som luft i systemet, är du säker på att du fått ut all luft? Är inte helt 100 på hur det ser ut, finns det någon justerskruv, skruva på den

Rock'n Roll

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
1 april 2009
Har du provat att pumpa oljan från vxllådan till burken ? Kan funka ibland .

Schipperke rules !

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
jag har testat att trycka bakvägen men det bara läcker i gängorna på nippeln:(

83 Inlägg
4 april 2009
Ja har samma problem på min 9000 och kom fram till att det var packningen mellan slavcylindern och lådan som var kass och anledningen till att packningen gått sönder var att lådan var sprucken så att sprickan rev sönder packningen. Och om slaven e kass så sitter det en plast/gummi plugg undertill på lådan som du kan ta av och då rinner bromsvätskan ut där. Förövrigt så i behållaren till bromsvätskan så finns det små fack. kolla så att där e vätska i alla fack.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Hagman89 skrev:
Ja har samma problem på min 9000 och kom fram till att det var packningen mellan slavcylindern och lådan som var kass och anledningen till att packningen gått sönder var att lådan var sprucken så att sprickan rev sönder packningen. Och om slaven e kass så sitter det en plast/gummi plugg undertill på lådan som du kan ta av och då rinner bromsvätskan ut där. Förövrigt så i behållaren till bromsvätskan så finns det små fack. kolla så att där e vätska i alla fack.

tack för alla råd nu har jag just kommit in från garaget , har nästan tagit ur ´hela lådan men  flickvännen kom så ja fortsätter i möra:P

Sök