3539
Sök

Byta spridare på v70 2.5T

185 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
Hej!

Jag har en volvo v70 2.5T-99, som jag tänkte trimma lite.
Hade tänkt chippa den sen ev byta avgassytem.
Man kan ju även byta spridarna, behövs det redan vid den lilla uppgraderingen?
Ger det lite extra effekt att byta dem oxå? Isånt fall hur mycket då?

Tacksam för svar!

10 287 Inlägg
2 juli 2006
Det chip du köper är endera anpassat för orginal spridare eller för större spridare. Detta skall den som säljer chippet veta. Inte leka med att byta spridare själv då bilen, om du har tur, bara drar mera bensin, eller om du har otur, knäcker kattarna.

/Göran

micke777 skrev:
Hej!

Jag har en volvo v70 2.5T-99, som jag tänkte trimma lite.
Hade tänkt chippa den sen ev byta avgassytem.
Man kan ju även byta spridarna, behövs det redan vid den lilla uppgraderingen?
Ger det lite extra effekt att byta dem oxå? Isånt fall hur mycket då?

Tacksam för svar!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

185 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
Ok, tack för det!
Men jag tänkte att om man åker tex till Autotech för att trimma, då kan ju dem byta spridare samtidigt som dem chippar. Men det jag undrar e gör det nån större effekt med att byta dem eller kan man lika bra ha org kvar?

4 824 Inlägg
2 juli 2006
micke777 skrev:
Ok, tack för det!
Men jag tänkte att om man åker tex till Autotech för att trimma, då kan ju dem byta spridare samtidigt som dem chippar. Men det jag undrar e gör det nån större effekt med att byta dem eller kan man lika bra ha org kvar?

Det ger ingen effekt genom att bara byta spridare, om du ändå byter spridare måste du ha en programvara som är anpassad för det annars så kommer den att gå välldigt fett utan det är när man sätter på en större turbo som man samtidigt byter till större spridare pga den ökade luft mängden som den större turbon ger så att det blir rätt luft/bränsle blandning.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

185 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
Ok, tack för svaren!

Sök