1982
Sök

Varför alla dessa tuffa projektnamn?

Med lem
1 127 Inlägg
17 april 2009
De flesta namn är skrattretande och låter ju hur löjligt som helst. "Blue edition, Pink Pearl blablabla"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 april 2009
Jag kallar min bil för M0N5T3R (Monster för icke-nördar) bara för att min dator heter det ^^;

EDIT: Och sen är jag kanske en aning beroende av den där drycken med xD
Senast redigerat av TBOC_Razor (17 april 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 703 Inlägg
17 april 2009
H3dlund skrev:
De flesta namn är skrattretande och låter ju hur löjligt som helst. "Blue edition, Pink Pearl blablabla"

Yep, jag håller med dig.
Var en Nissan 300zx på framsidan för ett tag sedan, "The Dark Knight" hette den tydligen.... jag fnissade gott varje gång jag loggade in.

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
17 april 2009
jag älskar sättet molle säger "street-rod" på i filmen big_smile haha, vaddå smålänning

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

N/A
141 Inlägg
17 april 2009
hehe. ja jag har "tufft" namn på min bil: TOFFLAN (regnr börjar på TOF, sen va det nån som fick det till tofflan på nått vis).. Men det där med namn å så, alltså det beror ju rätt mycket på va det är för bil. Om det typ är en rosa bil med massa fluff kanske den kunde heta "Pinky", men om den har en aggresiv look så kanske Dark Knight som nån skrev. Men om bilen skulle va rosa och heta dark knight, ja vilken komedi..

712 Inlägg
17 april 2009
Ännu värre när folk hittar på egna modellbeteckningar.. typ V740R Turbo++ roll

Driver
2 111 Inlägg
17 april 2009
Tänk vilka stora problem det finns här i världen wink.

Ett fräckt namn gör att fler kollar in bilen i hopp om att hitta något utöver det vanliga...

+
Om man helt enkelt kommer på ett namn som man själv tycker återspeglar temat man vill ha på bilen såpass klockrent att man helt enkelt vill "döpa" den till det, ska man då inte göra det bara för att bernt 34 från trysil tycker det är töntigt? ...Är upp till var och en smile.

Mycket klagande på småsaker nuförtiden i forumet tongue. Har folk för lite att göra måntro? wink.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (17 april 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

2 014 Inlägg
17 april 2009
Kallar min bil för "A-spec" dels eftersom det knyter an till GTR's uppdaterade modeller (V-spec/M-spec) och dels ftersom den är byggd/ombyggd enligt mina önskemål, alltså "specifikation enligt Alecci" vilket förkortat blir "A-spec".

Ganska intetsägande för de flesta kanske, men har en viss betydelse för mig själv.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 april 2009
Kallar min 9000 för Lapptäcket då den stackars bilen är så ihoplappad det går. tongue

Och ja tycker det är ett fränt och "jordnära namn" och ja kom på det alldeles själv (Creds till mig.)

Mvh Michael.
Senast redigerat av Larsson_Power (17 april 2009)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

* Klåpare
1 718 Inlägg
18 april 2009
TopRocker skrev:
Varför alla dessa "tuffa" projektnamn såsom "Unicorn", "The white dope", osv osv är det bara jag som tycker att det låter patetiskt? Detta är inget som helst påhopp mot dessa fina gossar som fixar och donar med sina projekt då jag följer dessa med stort intresse....

Projektnamnen återspeglar ägarens intressen, personlighet och ambitioner för bilen.
Det är egentligen samma sak med alla "tuffa" användarnamn, eller hur TopRocker...? wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

218 Inlägg
18 april 2009
Tog mitt namn efter en låt av Iced Earth

Sök