hur är en varvräknare på en 940 kopplad? upplevde min igår som att den fick nått ryck turen innan gick den hur fint som hälst inge märkvärdigt sen dagen efter då han stått hela dan.. började han flippra ur lite grann. höll typ 3 tusen varv gämt man hör /känner att motorn håller kvar de varven med men själva varvräknaren började flippra ner mot 2500 rpm sen 2000 väldigt ryckigt sen vips va han helt normal?
så skulle vilja att nån förklarade hur allt är kopplat typ så man ev kan hitta nått el-fel
eller om de hade med värmen och göra så mätaren flipprade ur?
hej har du löst problemet? annasr så skall du kolla på baksidan av huset mitt på kortet längsner siter det en svart diod som går till rpm mätaren den kan glapa därav den symtom du uppger
hej har du löst problemet? annasr så skall du kolla på baksidan av huset mitt på kortet längsner siter det en svart diod som går till rpm mätaren den kan glapa därav den symtom du uppger
nope inte löst de än. dock har jag bara sett lagget 1 gång till efter jag skerv de de där. 1 par sekunders mätar lagg vid 2500 rpm:S
hur är en varvräknare på en 940 kopplad? upplevde min igår som att den fick nått ryck turen innan gick den hur fint som hälst inge märkvärdigt sen dagen efter då han stått hela dan.. började han flippra ur lite grann. höll typ 3 tusen varv gämt man hör /känner att motorn håller kvar de varven med men själva varvräknaren började flippra ner mot 2500 rpm sen 2000 väldigt ryckigt sen vips va han helt normal?
så skulle vilja att nån förklarade hur allt är kopplat typ så man ev kan hitta nått el-fel
eller om de hade med värmen och göra så mätaren flipprade ur?
efter de så funkar han helt normalt igen:S
Tjena! Har samma problem med min också! kan de inte bara vara å smörja upp själva mätaren?
Utifall den skulle gå lite tungt så den inte följer med!
Annars så vet jag inte men kan ju kanske vara ett tips iaf!
smörjning tror ja inte hjälper har nått med elen och göra min laggar till håller man tex 3 tusen rpm så vips kan han hoppa till 2500 och lagga ha sig på tomgång kan han stå på 0 . de jag gjorde idag va och krypa under bakom mätarna och trycka in alla kontaker vid varvräknaren har funkat hitils de små fnutt varvningar jag gjorde efter de.. skulle tro att de är glapp i kontakt stycket där bak får riva hela sen om den skulle sluta funka helt. lr köpa en extra=D
finns i projetråden vilka kablar jag tröck åt fall du hade samma problem