3725
Sök

Urflippad varvräknare volvo 940 Turbo

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
#1
hur är en varvräknare på en 940 kopplad?
upplevde min igår som att den fick nått ryck turen innan gick den hur fint som hälst inge märkvärdigt sen dagen efter då han stått hela dan.. började han flippra ur lite grann. höll typ 3 tusen varv gämt man hör /känner att motorn håller kvar de varven med men själva varvräknaren började flippra ner mot 2500 rpm sen 2000 väldigt ryckigt sen vips va han helt normal?

så skulle vilja att nån förklarade hur allt är kopplat typ så man ev kan hitta nått el-fel

eller om de hade med värmen och göra så mätaren flipprade ur?

efter de så funkar han helt normalt igen:S
Senast redigerat av MrEricsson (13 maj 2009)


37 Inlägg
7 maj 2009
#2
hej
har du löst problemet?
annasr så skall du kolla på baksidan av huset mitt på kortet längsner siter det en svart diod  som går till rpm mätaren den kan glapa därav den symtom du uppger


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
#3
turbogura skrev:
hej
har du löst problemet?
annasr så skall du kolla på baksidan av huset mitt på kortet längsner siter det en svart diod  som går till rpm mätaren den kan glapa därav den symtom du uppger

nope inte löst de än. dock har jag bara sett lagget 1 gång till efter jag skerv de de där. 1 par sekunders mätar lagg vid 2500 rpm:S


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#4
nu flippar han bara ut mer och mer kan stå på 0 rpm fast bilen är på tomgång.

kan de va den där diod prylen som tidigare nämnt lr äre bara att mätarn gått sönder för han gått så långt?..

fråga 2 hur skulle ni gjort 1 större varvräknare med shift light lr riva ner original?


644 Inlägg
13 maj 2009
#5
MrEricsson skrev:
hur är en varvräknare på en 940 kopplad?
upplevde min igår som att den fick nått ryck turen innan gick den hur fint som hälst inge märkvärdigt sen dagen efter då han stått hela dan.. började han flippra ur lite grann. höll typ 3 tusen varv gämt man hör /känner att motorn håller kvar de varven med men själva varvräknaren började flippra ner mot 2500 rpm sen 2000 väldigt ryckigt sen vips va han helt normal?

så skulle vilja att nån förklarade hur allt är kopplat typ så man ev kan hitta nått el-fel

eller om de hade med värmen och göra så mätaren flipprade ur?

efter de så funkar han helt normalt igen:S

Tjena! Har samma problem med min också! kan de inte bara vara å smörja upp själva mätaren?

Utifall den skulle gå lite tungt så den inte följer med!

Annars så vet jag inte men kan ju kanske vara ett tips iaf!


644 Inlägg
13 maj 2009
#6
MrEricsson skrev:
nu flippar han bara ut mer och mer kan stå på 0 rpm fast bilen är på tomgång.

kan de va den där diod prylen som tidigare nämnt lr äre bara att mätarn gått sönder för han gått så långt?..

fråga 2 hur skulle ni gjort 1 större varvräknare med shift light lr riva ner original?

Kan ju vara så att den är trasig också! går väll å byta varvräknaren bara om du har nån liggandes!


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#7
smörjning tror ja inte hjälper har nått med elen och göra min laggar till håller man tex 3 tusen rpm så vips kan han hoppa till 2500 och lagga ha sig på tomgång kan han stå på 0 . de jag gjorde idag va och krypa under bakom mätarna och trycka in alla kontaker vid varvräknaren har funkat hitils de små fnutt varvningar jag gjorde efter de.. skulle tro att de är glapp i kontakt stycket där bak får riva hela sen om den skulle sluta funka helt. lr köpa en extra=D

finns i projetråden vilka kablar jag tröck åt fall du hade samma problem



Sök