2656
Sök

krångel med jämn gång när jag gasar. Volvo 740

MulleRacing
499 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Hallå! det är så att idag har jag märkt att bilen beter sig konstigt. Det är så att när jag ska accelerera på ettan å varvar lite så dör den nästan och hoppar igång igen på en gång, så det blir som tvärnit i hela bilen i hela bilen. Vad kan detta vara som spökar? Har du tips eller frågor så skriv!

Mvh
Senast redigerat av GLT_Racing_ (28 maj 2009)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
29 maj 2009
Antar att de är GLTn som du menar. Gissar på att gasspjället är feljusterat. Ge mera information så är de enklare att hjälpa till.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (29 maj 2009)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

MulleRacing
499 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
Antar att de är GLTn som du menar. Gissar på att gasspjället är feljusterat. Ge mera information så är de enklare att hjälpa till.

hm vad ska man skriva då? det händer inte ofta men ibland och endast när jag varvar mycket så kan den rycka till. sen när jag åker försiktigt och släpper gasen och gasar igen så kan den rycka till lite. Mer information vet jag inte om jag kan ge.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
30 maj 2009
Okej, men kolla gasspjället. Står de fel så kan de fucka till sånt där. Den tar inte tjuvluft? Har du öppet luftfilter?

m5portal.com
m3portal.com

MulleRacing
499 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
Okej, men kolla gasspjället. Står de fel så kan de fucka till sånt där. Den tar inte tjuvluft? Har du öppet luftfilter?

kan kika det när jag är hem nästa gång:) japp jag har sportluftfilter. nej inte tjuvluft inte vad jag vet men allt är tätt och har varit det tidigare också. men det verkar nästan ha med väderförändring att göra för när den har gått sådär dåligt så brukar jag nollställa luftmängdsmätaren så att den går på nya värden och då brukar den funka igen. sen när det är nytt väder så kan det bete sig konstigt igen:(

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
1 juni 2009
haru haft olja i ditt öppna filter? isf är risken stor att du kan ha knäckt lmm.

m5portal.com
m3portal.com

MulleRacing
499 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
haru haft olja i ditt öppna filter? isf är risken stor att du kan ha knäckt lmm.

kan mycket väl vara så:( jag har varit riktigt slarvig med filtret om jag ska vara helt ärlig, jag har inte rört det alls så det är förra ägaren som är skyldig isf:P men bilen går ju fint än så länge har varit med om att lmm har gått åt pipan så jag vet ungefär hur den beter sig. men det är nog problemet:( tack så mycket för hjälpen:)

Sök