3101
Sök

Torkfilter Högtryck, Lågtryck

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Vilken av dom 2 nipplarna är Lågtryck resp. Högtryck?

http://catalog.meca.se/Upload/images_web/33197.jpg

3 235 Inlägg
10 juni 2009
Vilken bil gäller det?
Är de helt lika båda två?
Borde finnas markeringar "H" och "L", fast om det är en gammal bil gör det kanske inte det.
Om du ska fylla på systemet med motorn avslagen spelar det ingen stor roll vilken du ska fylla på, då trycket utjämnas på låg/högtryckssidan när kompressorn inte är igång.

268 Inlägg
10 juni 2009
det är väl olika storlek på nipplarna vad jag vet?  går inte att sätta dom fel isf.

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 juni 2009
Hmm en fråga smile Vad sak du med ett torkfilter till ? Elelr vad gör de för nytta ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
engolf skrev:
Vilken bil gäller det?
Är de helt lika båda två?
Borde finnas markeringar "H" och "L", fast om det är en gammal bil gör det kanske inte det.
Om du ska fylla på systemet med motorn avslagen spelar det ingen stor roll vilken du ska fylla på, då trycket utjämnas på låg/högtryckssidan när kompressorn inte är igång.

En Volvo 740. Finns inga markeringar big_smile

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Freddy_Fish skrev:
det är väl olika storlek på nipplarna vad jag vet?  går inte att sätta dom fel isf.

Dom är exakt samma storlek

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Hmm en fråga smile Vad sak du med ett torkfilter till ? Elelr vad gör de för nytta ?

Vet du vad en AC är???

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tryckvakten eller vad den kallas. Sitter den på hög eller lågtrycksidan då?

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 juni 2009
Jimpiz skrev:
XeptiQ skrev:

Vet du vad en AC är???

haha jasså,, nu hänger jag med big_smile men du har ingen AC på din 740 så varför installera de? ta de komplett med värmepacket från en 760.. spar dig tid och krångel big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

845 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Jimpiz skrev:
XeptiQ skrev:

Vet du vad en AC är???

haha jasså,, nu hänger jag med big_smile men du har ingen AC på din 740 så varför installera de? ta de komplett med värmepacket från en 760.. spar dig tid och krångel big_smile

Haha big_smile Jag har en AC i bilen den 21 år tillbaka, dvs original. Men det gamla torkfiltret var paj, så ska byta den. Men för att fylla på så måste det ske genom lågtrycksnippeln tongue, så jag undrar vilken det är wink
Senast redigerat av Jimpiz (10 juni 2009)

845 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Nu visade det sig att båda porterna är högtryck på torkfiltret. Vart kan då lågtrycksporten finnas?

3 235 Inlägg
11 juni 2009
Fyll på genom högtryckssidan, som sagt är trycket det samma mellan låg/högtryck när kompressorn inte är igång.

Sök