2895
Sök

Audi 80 2.6 Motorproblem

Bi-Fuel
153 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Så var det dags igen då. Motorn går som en döende älg nästan. Startar man den så låter de som den inte går på alla cylindrar sen sjunker den i varv och "dör". Det har varit nå liknande förut och då var det problem med insprutningen och tändsystemet och kostade mig 10000kr. Jag trodde ja skulle slippa detta igen men jag hoppas det inte är det IGEN. Det första jag tänkte var att tändstiften är skitiga och skulle byta dom men lyckades inte få bort tändhattarna. Trött och sliten tänkte jag att ja kan kolla oljan iaf och såg att ja fyllt på för mycket. Det ryker om bilen mer än om den vore kall så jag hoppas den inte spräckt nå packning eller nåt sånt jobbigt.

Jag vet att det är svårt att göra en bedömning så här men jag skulle uppskatta lite tips. Bilen står parkerad på en väg och den startar inte så pass att ja kan åka iväg med den. En bekant sa att han inte tror den gör så för att den har för mycket olja i motorn.

Är det nån där ute som kan komma med några bra tips?

Tack på förhand.

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Sök