5884
Sök

ACC slutar inte blåsa, är det ett tecken på att man ska byta freon i accn?

248 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Hej!

ACCn blåser luft på max och den slutar inte fastän jag tycker att det blivit behagligt i kupén?
Luften är sval men inte jättekall. Är det ett tecken på att det är dags att byta freon i ACCn eller finns den en felkod för det?
Har kollat felkoder på ACCn men den visar inga fel.

Mvh//jocke

138 Inlägg
17 juni 2009
Hade liknande sympton på min bil. Det visade sig att kylmedlet var slut pga läckage. Bara att lämna in för felsökning så ser dom om det är någon komponent som har slutat funka lr så är det bara läckage.

741 Inlägg
17 juni 2009
Jockessaab skrev:
Hej!

ACCn blåser luft på max och den slutar inte fastän jag tycker att det blivit behagligt i kupén?

Det låter som att innertemp givaren behöver bytas ut, den känner av temperaturen inne i kupén och det är den givare Acc enheten går efter..

Jockessaab skrev:
Luften är sval men inte jättekall. Är det ett tecken på att det är dags att byta freon i ACCn eller finns den en felkod för det?

för det första, hur sval? 10 grader 15? normal temp på luften är mellan 7-14 grader..

för det andra har du inte freon i din bil du har r134a..

248 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Tempgivaren har jag bytt ut precis och felkoden försvann då så den ska det inte vara!
Innan jag bytte tempgivaren i bilen så blåste den varm luft.
Hur sval är svårt att säga..... Kyligt.. lite varmare än en toyatas fungerande acc tongue

248 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Jag har märkt att fläkten bara går på  högvarv när det är riktigt hett inne i bilen. När det är normal varmt i bilen och 20 grader ute så blåser den lugnt o fint och svalt! så svalt som det ska göra i en ACC.

Det börjar alltså tokblåsa (svalt, fast inte lika svalt som när det inte är jättvarmt i bilen) när det är jättevarmt inne i kupen och slutar inte fastän det har blivit kallt och skönt i kupen?

vad är problemet?

Sök