21 juni 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag är ny här på forumet, och skriver för att jag troligtvis har ett litet problem med min bil.
Det är en helt original supra mk3 turbo -89, (förutom hårdare dämpare, men det har inget med det här att göra).
När jag tog en sväng med bilen igår så märkte jag att laddtrycksmätaren inte visar att det finns något laddtryck, den står stilla. Jag accade ordentligt en gång med bilen och det hörs att turbon spinner upp men efter det luktade det nästan lite bränt, kanske av olja eller något i den stilen.
När jag kör lugnt med den (dvs, låga varvtal, höga växlar och lugn körstil) så fungerar den precis som normalt (bortsett från att inget laddtryck verkar byggas upp, åtminstone enligt mätaren). Den startar och går precis som den alltid gjort.
Jag har tyvärr inte ägt bilen mer än två veckor och det var ca 8 dagar innan igår då jag körde den sist. Då verkade allting fungera. Kan det vara så att topplockspackningen som håller på att gå?
Har ni några tips på vad det kan vara, eller hur jag på något bra sätt kollar ifall det är topplockspackningen som håller på att gå sönder, så skriv gärna!
Ha det bra & tacksam för svar!
//
Kleve