5537
Sök

Megasquirtad Porsche 928 S4 -87, svag gnista på cyl 1 o 6

4 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
#1
Jag håller på med en MS-1 V3 konvertering på min Porsche 928 S4 från 87.

Jag har svag till ingen gnista på cylinder 1 och 6. Dessa cylindrar är de som jobbar mot varandra, ett vevaxelvarv emellan.

De övriga 6 cylindrarna har kraftig gnista.

Tändsystemet är delat i två identiska delar bestående av vardera en Bosch tändmodul, tändspole, fördelare och rotor.

Cyl 1 och 6 ligger på varsitt av dessa två system, de borde väl alltså inte ha något mer gemensamt än matningsspänning, svänghjulsgivaren och Megasquirtens processor (de styrs av olika utgångar på MS:et)?

Någon som har några tips, jag vill inte bara börja byta delar hysteriskt...

mvh
Fredrik

391 Inlägg
13 juni 2009
#2
Du kan börja me det lätta tongue flytta tändkablar får någon av dom som har kraftig gnista o med andra stift. Om du inte redan testat det tongue
MVH


4 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
#3
Jag glömde skriva det, men det är redan testat.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 juni 2009
#4
flashat om enheten?

Kör du med coil-on plug eller kör du 2 coilpacks?


4 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#5
Bra idé med att flasha om. Bortsett från 12V och svänghjulsgivaren är ju cpu:n egentligen det enda gemensamma mellan de två icke-tändande cylindrarna.


Jag kör med två tändspolar.

4 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#6
Liket lever!

Har flashat om MS-1:an och efter lite trixande har jag fått liv i motorn. Tack för tipset!


Sök