Parkeringsbot... Hjälp!

Lardi SQ
25 juni 2009 · 1 343 Inlägg

Att skita i boten bara för den är felaktig kommer bara bli skit då dom kommer skicka påminnelser osv osv...
Som många andra sagt, ring och prata med dom och finns de någon som kan styrka att du varit i boden är de ett plus..

Ska nog inte va så svårt att bli av med den..

Ljudnörd!
volvoentusiasten
25 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Jag tror såsom Decibel att fel tidsangivelse inte är godkänt för att riva upp boten. Du har ju gjort fel och fått en lapp, tiden spelar ju ingen roll i detta fall.

Skriv gärna hur det går sen!

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
25 juni 2009 · 946 Inlägg

leksak skrev:
Man får väl först en påminnelse när det gäller p-bot?
Iom att de bara sätter den på rutan, kan ju försvinna hur som.
Så då kan man ju vänta på en eventuell påminnelse o då ringa o förklara att man fått en påminnelse på en p-bot man omöjligt kan ha fått.

Eller har jag fel?

Precis, helt rätt. Ska man överklaga en felparkeringsärende måste man kontakta företaget ifråga, som sätter ärendet i "karantän" under tiden utredning pågår, dvs du behöver inte betala innan ärendet är utrett.

Men bara för att man fått en "felaktig" bot kan man ju inte bara skita i att betala den, de sitter ju inte på kontoret och litar på att alla obetalda böter är felaktigt utskrivna...

Har ett exempel från verkligheten...
En polares farsa hyrde en p-plats utanför sin lägenhet, en dag satt det en sk. p-bot på hans ruta. P-lisan hade förmodligen missuppfattat att han faktiskt hyrde platsen, men mannen sket i att kontakta parkeringsbolaget (han ansåg sig kunna skita i att höra med dem tack vare att han ju fatiskt hade rätt att stå där), en påminnelse kom vilken han också gav fan i, efter det inkasso och till slut Kronofogden.

Alltså, han har nu betalningsanmärkning hos Kronofogden tack vare en felaktig p-bot som han sket i att göra nåt åt.

Kul för honom, Kronofogden kan nämligen inte i efterhand makulera ett ärende hos dem... Tänk på det!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Decibel
26 juni 2009 · 2 911 Inlägg

Dave_C70 skrev:
Kul för honom, Kronofogden kan nämligen inte i efterhand makulera ett ärende hos dem... Tänk på det!

Jodå, det kan dom visst, begäran om gallring kallas det.

JockeT
26 juni 2009 · 1 010 Inlägg

CrilleD skrev:
Hehe gör som min kompis. Betala in nått öre varje dag så dom får massa administrativt arbete. Dom ringde till polarn och sa "snälla kan du inte sluta upp med det där". Hehe! Helvete heller sa han och la på.

Exakt!
En av morsans polare gjorde typ så fast med en liten tvist wink

man betalar allt i småsummor, typ några ören. Fast man gör det med nått typ av checksystem eller liknande, det ska va med hjälp av papper (minns inte exakt). Dessa faxade han över men ist för att bara faxaöver ett papper gjorde han så deras fax skrev ut typ 50 tomma papper efteråt.
=
deras fax va typ tom hela tiden

men nu till det roliga tongue man betalar för mkt medvetet. Sen är det bara påpeka detta "misstag", då måste dom typ betala tillbaka med lika många transaktioner, då allt ska ge tillbaks och inte bara överslaget.

slutade med att dom inte orkade mer = bot avskrevs smile

nån som känner till checksystemet kan väll fylla i lite...

Senast redigerat av JockeT (26 juni 2009)

Gilberg
28 juni 2009 · 9 Inlägg

Phaetoon skrev:
Ring och kolla med dom. Att bara skita i att betala ger dig bara problem.
Säg att du omöjligen kan ha parkerat fel den dagen, pga att du var i Boden.
Har du bilen ståendes i Boden när du är där?

ja jag ringde dom i veckan här och sa att jag inte hade parkerat det datumet, då svarade killen i andra änden:
"-kan du bevisa det?" sa han
"-ja bevisa å bevisa, jag har 15 pers som kan intyga"  sa jag
"-nä det räcker inte, du måste ha ett bevis, så som ett fotografi eller ettt kvitto från en verkstad eller nåt.." sa han...
för jo det är ju många bilverkstäder som jobbar på söndagar?..IDIOT..
tänkte betala in pengarna och sedan skriva ett brev å överklaga, för han sa att det var så man skulle göra om man ville överklaga.

finns mycket skoj..
CrilleD
28 juni 2009 · 831 Inlägg

Hehe härligt! Har man hittat ett kryphål på dom där jävla parasiterna banne mig? big_smile Intressant i alla fall!

JockeT skrev:

CrilleD skrev:
Hehe gör som min kompis. Betala in nått öre varje dag så dom får massa administrativt arbete. Dom ringde till polarn och sa "snälla kan du inte sluta upp med det där". Hehe! Helvete heller sa han och la på.

Exakt!
En av morsans polare gjorde typ så fast med en liten tvist wink

man betalar allt i småsummor, typ några ören. Fast man gör det med nått typ av checksystem eller liknande, det ska va med hjälp av papper (minns inte exakt). Dessa faxade han över men ist för att bara faxaöver ett papper gjorde han så deras fax skrev ut typ 50 tomma papper efteråt.
=
deras fax va typ tom hela tiden

men nu till det roliga tongue man betalar för mkt medvetet. Sen är det bara påpeka detta "misstag", då måste dom typ betala tillbaka med lika många transaktioner, då allt ska ge tillbaks och inte bara överslaget.

slutade med att dom inte orkade mer = bot avskrevs smile

nån som känner till checksystemet kan väll fylla i lite...

Senast redigerat av CrilleD (28 juni 2009)

CrilleD
28 juni 2009 · 831 Inlägg

Tror dessvärre att du ödslar tid och energi på att försöka driva det vidare. Det ska MYCKET till om du ska få rätt. Betala och gå vidare och njut av vädret. Dom är inte värda att ödsla tid på. Jävla parasiter! Hata hata! Dom är sällan där när det verkligen står en felparkerad bil i dess rätta benämning (!!!!)

Gilberg skrev:

Phaetoon skrev:
Ring och kolla med dom. Att bara skita i att betala ger dig bara problem.
Säg att du omöjligen kan ha parkerat fel den dagen, pga att du var i Boden.
Har du bilen ståendes i Boden när du är där?

ja jag ringde dom i veckan här och sa att jag inte hade parkerat det datumet, då svarade killen i andra änden:
"-kan du bevisa det?" sa han
"-ja bevisa å bevisa, jag har 15 pers som kan intyga"  sa jag
"-nä det räcker inte, du måste ha ett bevis, så som ett fotografi eller ettt kvitto från en verkstad eller nåt.." sa han...
för jo det är ju många bilverkstäder som jobbar på söndagar?..IDIOT..
tänkte betala in pengarna och sedan skriva ett brev å överklaga, för han sa att det var så man skulle göra om man ville överklaga.

lelleman
28 juni 2009 · 129 Inlägg

angående bevis. du tog inte ut nått konto utdrag eller gick in på nån mack där de har video övervakning?

Svurre
28 juni 2009 · 55 Inlägg

Alltså, jag förstår inte problemet... Har du parkerat fel?

te_wik Forummoderator
28 juni 2009 · 12 813 Inlägg

Svurre skrev:
Alltså, jag förstår inte problemet... Har du parkerat fel?

Vad jag förstår är att han har parkerat fel, men lapplisan har skrivit ett felaktigt datum på boten.
Det angivna datumet har trådskaparen/felparkeraren varit i Boden. Därför vill han nu överklaga boten så han slipper betala den.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang