Seat Leon 1.8 T Rycker till vid acceleration allt från 90-140 kmt

Polisbagarn
9 juni 2009 · 3 Inlägg

Har ett väldigt störande problem, det är såhär att bilen rycker till vid acceleration och hur mycket är olika beroende på hastighet. Det känns som om att motorn kommer i otakt eller får antingen förmycket av något eller för lite av något? förlorar både hastighet och varv mätaren "dör" för någon sekund men går ej ner på noll utan bara några hundra varv plus att ett svagt dunkande ljud inifrån motorn och efter det så går den som ett skott!
Bilen har fullstämplad servicebok och var på den senaste för 2 veckor sedan men mekaniken kunde inte hitta något vilket för mig är lite konstigt. bilen är inte trimmad och har gått 9500mil  och är av årsmodell -00

Jag ska erkänna att jag e inte en hejjare på bilar men jag vet hur en bil ska gå iaf och de är inte ryckigt! smile

mina egna spekulationer
*Hål på någon vakumsalng?
*Förlorar ladd?
*För lite/mycket luft i motorn?
*tändstifften?
*Bränsle för Lite/mycket?

Tack på förhand för svar!

joker02
10 juni 2009 · 106 Inlägg

Polisbagarn skrev:
Har ett väldigt störande problem, det är såhär att bilen rycker till vid acceleration och hur mycket är olika beroende på hastighet. Det känns som om att motorn kommer i otakt eller får antingen förmycket av något eller för lite av något? förlorar både hastighet och varv mätaren "dör" för någon sekund men går ej ner på noll utan bara några hundra varv plus att ett svagt dunkande ljud inifrån motorn och efter det så går den som ett skott!
Bilen har fullstämplad servicebok och var på den senaste för 2 veckor sedan men mekaniken kunde inte hitta något vilket för mig är lite konstigt. bilen är inte trimmad och har gått 9500mil  och är av årsmodell -00

Jag ska erkänna att jag e inte en hejjare på bilar men jag vet hur en bil ska gå iaf och de är inte ryckigt! smile

mina egna spekulationer
*Hål på någon vakumsalng?
*Förlorar ladd?
*För lite/mycket luft i motorn?
*tändstifften?
*Bränsle för Lite/mycket?

Tack på förhand för svar!

Vad ligger laddtrycket på ??

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.
Saab 9-3 2.0T "Joker02" (2002)
Polisbagarn
11 juni 2009 · 3 Inlägg

jag har fan ingen aning tyvärr! hmm jag bara kör och köper däck och och lämnar in den på service när jag
ska.. hehe jag nollställde databoxen häromdagen med men de hjälpte inte..

aakesson
11 juni 2009 · 812 Inlägg

trasig dumpventil?

fontheking5
11 juni 2009 · 825 Inlägg

Min Diesel jobbe VW gör likadant nästan , och ska visst ha gjort det ända sen den var ny , kommer ibland när man accar och ibland när man kör i jämn fart , störigt , vet ej varför men tror att den misständer eller får för mycket bensin för ett ögonblick . Jobbebilen tappar inte så mycket fart men den liksom slår till för ett ögonblick , blir värst om man växlar samtidigt , då blir det riktigt ordentligt så man känner det. Tror att det är något med bränsle luft blandningen som inte riktigt fungerar som det ska . Men det händer på fler VW bilar .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Beeenny
11 juni 2009 · 982 Inlägg

Tändstift !!!

Polisbagarn
28 juni 2009 · 3 Inlägg

ok då får de bli att gå å köpa nya tändstift på måndag då och se om de blir nå bättre..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang