Bilen Dör när jag kör och sedan släpper gasen! hjälp !

volvo740s
28 maj 2009 · 81 Inlägg

Hejsan ja som sagt den dör inte alltid men den går ner så pass mycket i varv så motorn börjar "hoppa" så att säga som när den dör. Ibland dör den också och det är inte alltid så roligt när man står i en korsning eller liknande. Det är en Volvo 740 88. Hjälp och tips uppskatas. MVh

Jiimpa
28 maj 2009 · 767 Inlägg

soppafilter kanske ?

volvo740s
28 maj 2009 · 81 Inlägg

Jiimpa skrev:
soppafilter kanske ?

Okej ja det skulle det ju kunna vara men tycker han skulle gå sämre än vad han går. Luftmassemätaren kasnke? tacksam för alla svar smile

Jiimpa
28 maj 2009 · 767 Inlägg

volvo740s skrev:

Jiimpa skrev:
soppafilter kanske ?

Okej ja det skulle det ju kunna vara men tycker han skulle gå sämre än vad han går. Luftmassemätaren kasnke? tacksam för alla svar smile

Jo kanske det.
kan nog också vara ett område. men när min lmm gav sig så dog den när man gasa tongue

XeptiQ Whatever :)
28 maj 2009 · 1 652 Inlägg

hmm om du varvar upp den och släpper gasen hastigt.. dör den då eller börjar den chippa efter att hitta tomgången? för de låter som att tom gångsmotorn börjar ge sig..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
turboforssen Telge Drifting Team
28 maj 2009 · 5 398 Inlägg

jag satsar åsså  tomgångsmotorn:) dax att göra rent den å smörja den smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
volvo740s
28 maj 2009 · 81 Inlägg

XeptiQ skrev:
hmm om du varvar upp den och släpper gasen hastigt.. dör den då eller börjar den chippa efter att hitta tomgången? för de låter som att tom gångsmotorn börjar ge sig..

okeej. ja om jag varvar upp den sen släpper gasen snabbt så går den otroligt lång ner i varvtal och rycker och hoppas lite sen hittar den tillbaka till sin normala tomgång. Men ibörjan så låg tomgången på 800-900 ungefär nu står den på 600 ungefär helt plötsligt? tror ni det är tomgånsmotorn? tacksam för alla svaren big_smile

DrEvilBoy
29 maj 2009 · 29 Inlägg

drar in tjuvluft?

81an
2 juli 2009 · 566 Inlägg

så gjorde min när lambdan va kass

Zlappy
2 juli 2009 · 19 Inlägg

Är din bil trögstartad? Kan den stå och hosta innan du får igång den? I så fall så kolla tror det är tändhatten inte säker på om det heter så men är iaf en röd hattliknande sak som sitter jämte motorn och hålls fast av två stycken klämmor, gör rent kontakterna i den från eventuell legering det funkade för min 740 iaf annars är det nog som ovan sa lambdan för det problemet hade farsan på sin.

kurtsson
2 juli 2009 · 13 Inlägg

jag tycker nästan att de låter som insugspackningen

norpan1
2 juli 2009 · 1 043 Inlägg

Prova att rengöra spjällhuset, det brukar vara igensatt av sot.

Deutsch-style
2 juli 2009 · 379 Inlägg

låt mej gissa fel på tändkablar/tändhatten?/tändstift?

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang