Hjälp min 9-5!!!

maiden
4 juli 2009 · 27 Inlägg

:(hej jag har en 9-5 -98 2,3 som är knepig ,det hände i veckan när jag åkte hem från jobbet så tände check engine lampan men bilen gick klockrent inget ryck spott eller nåt alla mätare normala ,men i går hände det igen lampan tändes men när jag skulle starta bilen så ville den ej,bensinpumpen surra motorn gick runt men ville inte kicka igång ,jag svor en stund prova igen och så starta den som vanligt jag rullade hem utan problem inga ryck inte slö precis som vanligt körde väll hemma så stängde jag av bilen och starta den igen utan problem vad kan detta vara!!??? bilen rycker inte luktar inget går jämnt ja allt är normalt utom att den inte vill starta  tacksam för all hjälp

azid Det som inte dödar gör ont
4 juli 2009 · 2 668 Inlägg

åka in och kolla felkoder kanske?... skulle tro att det är tändkasseten som bråkar med dig

2slow
maiden
4 juli 2009 · 27 Inlägg

tändkasset okej men en granne sa att det kunde vara det men att då skulle den inte starta igen stämmer det?

azid Det som inte dödar gör ont
4 juli 2009 · 2 668 Inlägg

maiden skrev:
tändkasset okej men en granne sa att det kunde vara det men att då skulle den inte starta igen stämmer det?

vet inte därför tycker jag du ska åka in och kolla koderna... eller prova en annan kasset

2slow
Gizmojohan
4 juli 2009 · 3 295 Inlägg

vevaxelgivaren är ett tips oxå, rör sig varvmätaren under startförsöket när den inte vill igång?

maiden
4 juli 2009 · 27 Inlägg

nej inga mätare rör sig när bilen inte vill starta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang