Kan du knäcka den här nöten?

Audi A6 1.8T (2001)
Körförbud pga: FÖR HÖGT CO-VÄRDE PÅ 2500 VARV.

CO-värde vid tomgång = OK
LAMBDA = OK
HC = OK
Audi-verkstan fick fram ett felmeddelande: SEKUNDÄRLUFTSYSTEM FELAKTIG MÄTARMÄNGD.
DTC-code: 16795 P-code: P0411 035
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded
Bilen har gått, och går fortfarande bra med undantag för lite svajig tomgång första sekunderna vid kallstart, och sedan 1-2 år har den med varm motor och på tomgång en dieselbils knack-tickande ljud. (ventilerna?).
Efter att ha besökt ett otal verkstäder, meckar och "Audi-proffs" så står jag fortfarande kvar på ruta ett.
Bilen har gått lite drygt 12.000 mil, har gjort kamremsbyte, service enligt alla konstens regler och bilen sägs vara i toppskick.
Trots att man släcker varningslampan gång på gång så kommer den tillbaka efter fyra dagar och varnar för "Mager blandning på cylinderrad ett".
Vakumslangar är utbytta, insprutningsventilen är utbytt, rör och EGR-ventil, slangar samt sekundärluftpumpen, styrboxen är kontrollerad och fungerar. Enligt mätvärden så visar både Lambdan och Katalysatorn OK.
En ytterligare parameter är att motortemp-lampan visar +115-120 när bilen är varmkörd, men vid mätning med instrument så håller den korrekt temperatur. VDO-instrumentet visar fel temp.
* Kan det röra sig om något så enkelt att man bara behöver byta ut tempgivaren som styr insprutningen eller om den kallas för motortempgivare?.

Tacksam för idéer eller uppslag & lovar att skriva in ett svar OM problemet blir löst.
Hälsningar
Ludde
http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=