Slagsmål på race i GBG

blacken
6 juli 2009 ·

Phaetoon skrev:

Arradin skrev:
Alltså Blacken lilla, det är du och några mer vilsna internethjältar... ALLA andra håller med om att blåsa av vad det enda rätta ..      Så ledsen att förstöra " din " lilla värld, men det är ni som inte " fattar vad som gäller i livet och världen "  ...

Sålänge folk inte uppför sig så kommer race inte att fortsätta.. Så enkelt är det.   Och det är ju inte ett stort problem alls..  Mestadels på grund av principen att alla fattar det smile

PS, Hobbypsykologer måste ju vara det roligaste om finns. Folk som inte känner killen eller någonsin har träffat honom , sitter och säger hur han är och varför han är sån, Yadayadayada.

Hmm. Härskarteknik. (Förlöjligande).

Iaf. När Blacken började skriva sina inlägg så är jag relativt säker på att han trodde att det var ett lagligt race. Då hade hans resonemang varit mer rätt. Men ett lokalt streetrace? Nja.
Men som vilken debattör som helst så måste han nu försvara sina inlägg.

Skriver Hobbypsykologen Phaetoon wink

Och hobbypsykoanalytikern blacken får välan försöka det. big_smile Man kommer ifrån en annan generation som har en kanske lite diametral syn på livet och dom små problemen däri samt hur man effektivast löser dom.
En sak som skiljer är, att om vi "den generationen" och bekantskapskretsen som jag har mitt "ursprung" ur, skulle ha haft en dylikt evenemang, så skulle en individ som betett sig på ett sådant sätt, fått så inihelvete med spö så att han skulle inte vara människa på ett bra tag. och vi hade fortsatt med gällande aktivitet. (efter vi självklart hade tagit hand om våran kamrat och sett till att han/hon fått mer än adekvat vård).

Det kanske låter lite okänsligt men vi ville leva och inte låta våldet styra våran vardag på en sådan nivå helt enkelt. Vi insåg även att man styr sin vardag själva och i stora drag bestämde vad "som kom till en". Vad vi även höll högt var kamratskapet, att alltid vara en vän även om man kunde vara lite diametral i olika frågor om ditt och datt, (vi är fortfarande vänner och har nästan daglig kontakt med varandra  efter nästan 30 år, och håller ihop som "gäng  ännu). Även att man respekterade andra i samhället och att i den mån man förmådde så hjälpte man till att "hålla rent" ibland "lowlifen" och andra som betedde sig dumt mot människor, djur och egendom.

Men idag så är det ett bortglömt beteende, att vara snäll ,att ha en bestämd egen åsikt, att vara kamrat, att vilja hjälpa till att upprätthålla ett trevlig samhälle för dom som bor däri. Att ha en pliktkänsla för saker och ting i ens vardag och samhälle. Att dra sitt strå till stacken utan att trycka ner folk för den sakens skull, att vara ärlig, att vara pålitlig, att verkligen vilja hjälpa någon som sitter i kläm, eller behöver ett handtag utan att kräva tillbaka något, utan att bara göra det för någon som behöver det, utan baktankar eller "återbetalningskrav. Att acceptera att det finns andra, att respektera deras existens och rätt till ett drägligt liv

Men det liv man har varit med om har även lärt en om hur svårt livet ibland kan bli när våldet är närvarande, och har även lärt mig en hel del om vad som får människan att "ticka", vad som igentligen styr en och andra. Vi är i grunden väldigt primitiva, vi låter oss styras av alltför banala behov/betingelser, och oftast upphöjer vi dom behoven till norm och skick, samt låter det sedan bero.  Men " eld ska med eld bekämpas", enda sättet att bekämpa våldet och dess implikationer är att nita det stenhårt, med våld, det finns ingen annan effektivare utväg. Man måste helt enkelt vara starkare än våldet för att kunna vinna den fighten helt enkelt.

Man kan inte säga "ajabaja" åt våldet och sedan stoppa en glass i käften på det, utan bara få det/dom som utövar det att inse "Att om om jag knallar på i mina ullstrumpor så är jag rökt" så kan man segra över det. Den biten har vi lite svårt att se idag utan det ska bara "ullegullas" för hela slanten..

Arradin
6 juli 2009 · 631 Inlägg

Bra skrivet Blacken.

240boy
6 juli 2009 · 471 Inlägg

Asså man blir ju så less så man spyr.. att ni ids tjafsa om ditten å datten vafan killen gjorde fel som slog den andra ja de har vi ju redan kommit fram till. vad är de mer å prata om ? börja dra in hans företag å allt.. helt sjukt! om han då anmält eller inte de är upp till han ! och klart som fan att man ska stänga av hela racet om något som detta händer! sånt här är ju så sannslöst oaceptabelt så de är fasiken inte sant ! jag tycker det har spårat ut.. lås tråden finns ju inget mer å prata om ? han gjorde fel som slog förtjänar straff osv.. vad mer finns det å säga ?

Skiiit du nedde ! ;)
JonR
6 juli 2009 · 3 259 Inlägg

Arradin skrev:
Förbannat intressant argument det där.

Racet avbryts, men arrangörer är 'fega' och anmäler inte för att man inte vill ha dit polisen?  Trots att racet ändå är avbrutet?    Vad är det för Logik, den hör hemma i komedier.
Man kan Race:a fram tills 30 sekunder innan polisen rullar in på sträckan, Det handlar inte om att anmäla eller vara " rädd " för polisen.

Förbannat intressanta påhittade fakta

Är du trög på riktigt eller låtsas du? Självklart tror jag inte att inte struntade i att anmäla händelsen pga för att slippa polisen på platsen! Du får jättegärna sluta hitta på saker själv och läsa mina inlägg ordentligt o svara på min frågor när jag snällt besvarar dina! Och anledningen till varför du inte svarar på mina frågor är det för att du inte har nått att komma med eller för att du inte vill?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JonR
6 juli 2009 · 3 259 Inlägg

240boy skrev:
Asså man blir ju så less så man spyr.. att ni ids tjafsa om ditten å datten vafan killen gjorde fel som slog den andra ja de har vi ju redan kommit fram till. vad är de mer å prata om ? börja dra in hans företag å allt.. helt sjukt! om han då anmält eller inte de är upp till han ! och klart som fan att man ska stänga av hela racet om något som detta händer! sånt här är ju så sannslöst oaceptabelt så de är fasiken inte sant ! jag tycker det har spårat ut.. lås tråden finns ju inget mer å prata om ? han gjorde fel som slog förtjänar straff osv.. vad mer finns det å säga ?

Enligt min åsikt så är enda anledningen till att forum finns, är att man ska kunna diskutera saker där! Och det är det vi gör nu! Och det man diskuterar det är det man tycker är intressant! Finns hur mycket som helst att prata om enligt mig, vill du inte läsa behöver du inte hoppa in i tråden o läsa eftersom den enligt dig är färdig diskuterad! Nu har inte jag nåt mer o säga...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
zijaa Bilmekaniker
6 juli 2009 · 1 354 Inlägg

Min åsikt bara: Bergsjön är inte så jättebra plats om man ska raca tycker jag. Man hör ju bara "kurderna" käfta emot sig mot arrangörerna, så man har lust o bara misshandla dom med. Som många vet så är bergsjön en kriminell plats så av alla platser varför skulle det inte bli bråk just där? Det har varit gött med race där tills alla har fått reda på det, numera ser man 10-åringar springa fram o tillbaka på bana vilket är störande när man ska köra. Ja såg när en kille som käftade sig mot arradin och sandra o man blev less på allt så man ville bara dra därifrån. Racar man nån annanstans så kan inte dom komma, för dom kommer bara ifall dom bor i närheten.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Arradin
6 juli 2009 · 631 Inlägg

zijaa skrev:
Min åsikt bara: Bergsjön är inte så jättebra plats om man ska raca tycker jag. Man hör ju bara "kurderna" käfta emot sig mot arrangörerna, så man har lust o bara misshandla dom med. Som många vet så är bergsjön en kriminell plats så av alla platser varför skulle det inte bli bråk just där? Det har varit gött med race där tills alla har fått reda på det, numera ser man 10-åringar springa fram o tillbaka på bana vilket är störande när man ska köra. Ja såg när en kille som käftade sig mot arradin och sandra o man blev less på allt så man ville bara dra därifrån. Racar man nån annanstans så kan inte dom komma, för dom kommer bara ifall dom bor i närheten.

Och det var exakt därför vi avbröt och flyttade plats.
Men det är inget stort problem,  blir tyvärr större sad

Men jag antar att det är fel att avbryta när 10 åringar springer och cyklar mellan bilar och matar sparkar efter bilar också?   För då " vinner ju dom " ?  *skakar på huvet*

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
6 juli 2009 · 1 152 Inlägg

okej nu vet vi att det finns olika mäniskor vissa tycker si och vissa tycker så.

jag tror inte det blir mer av den här tråden, så kan någon behörig låsa tråden??

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
zijaa Bilmekaniker
6 juli 2009 · 1 354 Inlägg

Arradin skrev:

zijaa skrev:
Min åsikt bara: Bergsjön är inte så jättebra plats om man ska raca tycker jag. Man hör ju bara "kurderna" käfta emot sig mot arrangörerna, så man har lust o bara misshandla dom med. Som många vet så är bergsjön en kriminell plats så av alla platser varför skulle det inte bli bråk just där? Det har varit gött med race där tills alla har fått reda på det, numera ser man 10-åringar springa fram o tillbaka på bana vilket är störande när man ska köra. Ja såg när en kille som käftade sig mot arradin och sandra o man blev less på allt så man ville bara dra därifrån. Racar man nån annanstans så kan inte dom komma, för dom kommer bara ifall dom bor i närheten.

Och det var exakt därför vi avbröt och flyttade plats.
Men det är inget stort problem,  blir tyvärr större sad

Men jag antar att det är fel att avbryta när 10 åringar springer och cyklar mellan bilar och matar sparkar efter bilar också?   För då " vinner ju dom " ?  *skakar på huvet*

Hade nån unge sparkat på min bil så lovar jag att ja hade örfilat ungen så det blir kvar märken på ansiktet. Föräldrarna får ju f*n ta hand om dom, så inte andra tar hand om dom.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Alecci
6 juli 2009 · 2 014 Inlägg

Det räcker nu.

Tråd låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang