5073
Sök

Audi a4 -95, 1.6 "bluddrande"

1 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Hej alla, precis blivit tipsad om denna sida så får hoppas att det finns trevlig personer som tar tid för folks bil problem!

Har en Audi a4 -95 1.6 liters som ämnet avslöjar, även problemet. Vid låga varv så börjar bilen "böa" eller "bluddra" och går otroligt segt, efter 3,5 - 4k rpm så börjar motorn komma igång och den "sticker" direkt, eller ja, för en 1.6 i vilket fall. Har även vid 2 tillfällen haft problem att starta bilen, känns som bilen ej får luft och dör efter 1-2 sekunder efter start, ej vid låga temperaturer, utan det tar 6-7 gånger innan den startar, annars så har den startat direkt. Även när jag t.ex växlar ner från 4:an till 3:an så börjar den "buuuaaaaa" innan rätt motortal kommer upp, vilket resulterar i nästan 0 acceleration vid växelbyte.

Vad jag fått för tips är väll 90% att det är luftmassemättaren som börjar eller gått sönder, problemet är att jag läst att man ska kunna koppla bort den och ett s.k. nödprogram går igång, bilen dör helt när jag kopplar bort luftmassemättaren efter 2-3 sekunder vid start.

Någon som har någon idé vad det mitt fel kan vara ? Tacksam för all hjälp.

Mvh Jonas.

Sök