Det är R12 ända fram till första häften av 1993, sedan är det R134A om inte din bil redan är konverterad men det ska framgå på en lapp i motrrummet vilket köldmedium och hur mycket det är i systemet.
Är det någon som vet om R12 får användas idag? Eller måste det konventeras till R134 och vad gör dem då? Kostnader?
r12 är olagligt då de e skadligt för ozonskiktet, alla r12 system ska konverteras till r134a, och det kostar som en vanlig fyllning + byta torkfilter
Tar dem inget för att konventera till R134? Fick det förklarat förut men lyssnade inte riktigt. Systemet ska väll rengöras på något vänster innan man fyller på? Först provtrycker dem va?
Är det någon som vet om R12 får användas idag? Eller måste det konventeras till R134 och vad gör dem då? Kostnader?
r12 är olagligt då de e skadligt för ozonskiktet, alla r12 system ska konverteras till r134a, och det kostar som en vanlig fyllning + byta torkfilter
Tar dem inget för att konventera till R134? Fick det förklarat förut men lyssnade inte riktigt. Systemet ska väll rengöras på något vänster innan man fyller på? Först provtrycker dem va?
man suger ut allt me ac-maskinen, byter torkfilter, provtrycker, suger vacuum, sen fyller man med r134a, tar 2-3 timmar beroende på bil och hur jävlig den e
r12 är olagligt då de e skadligt för ozonskiktet, alla r12 system ska konverteras till r134a, och det kostar som en vanlig fyllning + byta torkfilter
Tar dem inget för att konventera till R134? Fick det förklarat förut men lyssnade inte riktigt. Systemet ska väll rengöras på något vänster innan man fyller på? Först provtrycker dem va?
man suger ut allt me ac-maskinen, byter torkfilter, provtrycker, suger vacuum, sen fyller man med r134a, tar 2-3 timmar beroende på bil och hur jävlig den e
Och dem tar inte mer betalt än vanlig påfyllning? + torkfilter.
Eller det kanske ska vara att dem tar extra för att laga läckan?