4018
Sök

Tankmätare ur funktion audi a6 -98

739 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
hej alla någon som vart med om samma på sin audi???
igår kväll tankade ja bilen full åkte ca 5km och varnings lampan till bensinmätaren tändes trots att ja tankat fullt 2sek efter åker mätaren i botten !!!!
någon som har nån idÈ på vad felet kan vara ??             //// agadiffen

730 Inlägg
11 juli 2009
Fel på mätaren lr liknande.. Min tankmätare e tvärt om.. Den visar överfullt hela tiden x)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

739 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
YeahBitch skrev:
Fel på mätaren lr liknande.. Min tankmätare e tvärt om.. Den visar överfullt hela tiden x)

ja att det är fel på mätaren förstår ja med:) men om det är i tanken eller intrumentet?

Random Hero
4 047 Inlägg
11 juli 2009
agadiffen skrev:
YeahBitch skrev:

ja att det är fel på mätaren förstår ja med:) men om det är i tanken eller intrumentet?

i tanken kan ja nästan garantera, bytt 2 st på jobbet, också i 2 a6or,

Dog food lid. Backwards

739 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
agadiffen skrev:
YeahBitch skrev:

är det tank amatur ja ska beställa då eller heter det något annat?

Random Hero
4 047 Inlägg
11 juli 2009
agadiffen skrev:
DusanMandick skrev:
agadiffen skrev:

är det tank amatur ja ska beställa då eller heter det något annat?

ta o kolla upp så den är trasig först. du kommer åt den i bagageluckan under mattan, där har du ett lock som är fast skruvat och har slangar till sig

Dog food lid. Backwards

739 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
sen är ju frågan hur ja ser om den är trasig..jo ja vet hur var ja kommer ner i tanken har ett jävla oflyt va det gäller slangen mellan pump och amatur den spricker hela tiden.. bytte senast idag hehe men såg inte något som såg onormalt eller trasigt på amaturen

Sök