4343
Sök

Ingen handbroms på en nissan primera?

223 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Hej

Jag har ingen handbroms på min primera års 95 , bytt wire hela vägen nya OK.. Tat bort belastningsregulatorn trodde de va de men inget hjälper? Justar wire har jag gjort nö mer förslag?`

M vh Fredrik

summitracing.com

Driver
2 111 Inlägg
13 juli 2009
kolla så höljet inte är boven. En jag känner hade samma problem dock på en mazda 323f . dom fick modda dit en mutter i ena änden för att de skulle funka. dvs vid oket.

Fördel om du kan ligga o kolla hur de ser ut när någon annan drar i handbromsen. Eller bara "leta fel" när den är idragen. plocka givetvis bort hjulet så du kan se något... hade du inte haft nya ok så hade jag satsat på att det var boven. Har bytt båda bak på min pga att bland annan handbromsfunktionen gett upp. Ingen ide att renovera, been there done that.

Hoppas de löser sig o att du kanske fick nå tips iaf...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök