Volvo 740 tic -85 B230ET knackar i motor. HJÄLP!

volvo24588
16 juli 2009 · 8 Inlägg

Hejsan! Nu är det såhär att min motor började knacka efter någon mil, har den aldrig gjort förut!
Först så tänkte jag inte på det så, men sen så undrade jag vad det var för något. Jag stannade och
lät en kompis sitta i och gasa. På tomgång knackade den inget alls, men när man gasade då började
det igen. Jag kollade oljan samtidigt och den var SLUT fanns kanske 5mm på oljestickan. Så jag körde hem den, kanske 3-4mil? Dagen efter så startade jag upp den, och det lät ingenting. Sen efter några dagar så var den svårstartad (låter som batteriet börjar ta slut) Hjälper det om man häller i olja? Ägaren innan mig sade att motorn var i gott skick (Kanske skitsnack?) Kan någon hjälpa mig? Slutar det knacka om man häller i olja? Är motorn slut? HJÄLP!

Tack på förhand!! ha de gött!

Senast redigerat av volvo24588 (16 juli 2009)

gamlingen
16 juli 2009 · 5 198 Inlägg

Det första man gör när man märker at oljan är slut.. det är att fylla på.. inte åka hem och fundera om man ska skriva på ett forum.. man åker närmaste mack och köper olja, omedelbums. har du otur är diverse lager slut. Svår startad kan innebära att motorn snurrar tungt och att lagren är slut.

Senast redigerat av gamlingen (16 juli 2009)

volvo24588
16 juli 2009 · 8 Inlägg

Okej! Jo, jag vet men vi hade knappt besnin eller pengar! Men ska köpa olja på måndag, får se om det blir bättre..

gamlingen
16 juli 2009 · 5 198 Inlägg

OK sånt händer,,, men kör inte med bilen innan olja är påfyllt,,,, köp gärna så att du har 1 liter xtra i bakluckan,,, alltid bra att ha

volvo24588
16 juli 2009 · 8 Inlägg

Låter den stå! Hur mycket olja var den nu man skulle hälla i? tongue 3liter? Jo det är bra att ha smile hur länge ska jag vänta innan jag kan starta den då? Ha de gött!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang