3307
Sök

Problem med insugs demontering på min Volvo S70 -99

474 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Håller på att demontera insuget på bilen för jag ska rensa vevhusventilationen.
Stötte dock på ett problem, det är en kylarslang som går in i insuget (?). Det står inget om detta i haynes boken jag använder men när jag försökte ta loss den sprutade det ur massa glykol. Så frågan är om denna slangen sitter i insuget eller är det bara nått jag fått för mig?

Bilen är en Volvo S70 2,5T -99

Slänger upp en bild.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/57541/710184_h9i03r.jpg
Slangen, sitter till vänster sett framifrån. Sitter fast under termostaten

Volvo S60 2.5T AWD

3 235 Inlägg
16 juli 2009
Termostathuset sitter väl ihop med insuget? Därav är glykolen.

4 824 Inlägg
17 juli 2009
engolf skrev:
Termostathuset sitter väl ihop med insuget? Därav är glykolen.

nej men den slangen sitter fast under insuget med en banjoskruv.

Det är bara att tömma ur kylarvattnet och skruva vidare smile
Hjälpte en att fixa vevhusventen för ett par år sen och märkte att det va lite bökigare på dom nya motorerna gjämfört med dom gamla.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

474 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
jo märkte det senare, fick lyfta av insuget och lyfte av den så såg jag att den satt där. Det var den skruven dom skrev i haynes att man skulle skruva loss, frågan är ju bara hur man kommer åt att göra det när skiten sitter på plats samt att man inte ser att det är en skruv som sitter där när insuget sitter på plats. Sen en annan sak, finns det nån snabbkoppling till bränsle röret?

Volvo S60 2.5T AWD

Skaune
17 juli 2009
nu har jag inte bytt på en 2,5T, men på en 2,3T och där e ingen kylarslan, och varför skulle de sitta en kylarslang i insuget?

474 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
Axor skrev:
nu har jag inte bytt på en 2,5T, men på en 2,3T och där e ingen kylarslan, och varför skulle de sitta en kylarslang i insuget?

2,3T ??? Du menar T5?

Ingen aning om varför, men den sitter där smile Och eftersom den sitter där så borde den ju fylla någon funktion

Volvo S60 2.5T AWD

4 824 Inlägg
18 juli 2009
det går inte in i insuget utan den sitter bara fast där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

474 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
Precis, den delar upp sig till 2 andra slangar som jag tror hade nått med vevhusventilationen att göra?

Volvo S60 2.5T AWD

Sök