2714
Sök

S60 2.5T skenande laddtryck

735 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Monterade en laddtrycksmätare i bilen för den har börjat att gå lite konstigt. Såg att laddtrycket skenade iväg till 1-1.2 bar vid acceleration istället för 0.9-1 bar(BSR PPC). Och efter en fullacceleration på 3an verkade den gå in i limp home mode, förmodligen pga det skenande laddet. Laddade 0.5-0.6 bar som max och gjorde så tills jag startade om bilen sen ladda den för mycket igen..
Magnetventilen är nästan ny pga att den pulserade lite smått direkt efter chippning, sen har den gått fint ett tag och nu detta. Måste vara något annat fel än magnetventilen denna gång... ?
Senast redigerat av tobee (22 juli 2009)

371 Inlägg
22 juli 2009
Prova med den gamla ventilen och se vad som händer.

735 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
need_4_boost skrev:
Prova med den gamla ventilen och se vad som händer.

DONE

Sammanfattning om allt jag gjort:

1. Läst av felkoder, enda felkoder är att max laddtryck är överskridit

2. Uteslutit att det är fel på MV

3. Kollat upp slangar till och från MV

3. Läst en del om WG och armen och har kommit fram till att den inte kärvar, hela mekanismen känns som folk beskriver att den ska kännas. Och armen känns stum, inget glapp

4. Provtryckt membranet i klockan lite försiktigt och det läcker inte ut något ladd

Kan inte komma på något mer som kan strula kring WG och magnetventil. Just nu står det mellan att köpa en ny laddtrycksgivare eller köpa en manometer för att justera in WG-armen. Kan inte bestämma mig.. Har jag missat något?

Sök