3018
Sök

Golf 3 -92 rycker när man kör

2 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
hej

jag har ett litet problem med min golf 3a att den rycker när man kör, det är nästan som att det skulle vara på gränsen till att få bensinstopp, det spelar ingen roll om motorn är kall eller varm,  står man still så ligger tomgången hur bra som helst på 900 rpm utan att ändra sig och gasar jag utan växel i så går motorn bra, det är bara när man kör som den inte vill vara med riktigt. någon som vet vad det kan vara för fel?

4 682 Inlägg
4 juli 2009
låter som om bränslepumpen börjar ge upp eller i bästa fall så e de bara bränslefiltret som e stockat.

473 Inlägg
6 juli 2009
kan vara luftspjället som krånglar ett vanligt fel på dessa , ev kan det räcka att byta gummiringen där emellan .

2 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
jag fick besinstopp med den en gång, kan det ha med saken att göra?? fick höra att bränslepumpen kan gå sönder då? det började strax efter det, sen har jag märkt att tempmätaren går bara upp till ca 70 grader, måste stå stilla väldigt länge i stadstrafik om den ska öka, kan det vara termostaten som är kass och gör att det rycker?

4 682 Inlägg
15 juli 2009
xiqt skrev:
jag fick besinstopp med den en gång, kan det ha med saken att göra?? fick höra att bränslepumpen kan gå sönder då? det började strax efter det, sen har jag märkt att tempmätaren går bara upp till ca 70 grader, måste stå stilla väldigt länge i stadstrafik om den ska öka, kan det vara termostaten som är kass och gör att det rycker?

jo visst kan den gå sönder om den börjar suga i sig en massa skit som legat i botten på tanken i 10år.
att motortempen e för låg e nog inte problemet.

473 Inlägg
23 juli 2009
felet var luftspjället

Sök