2872
Sök

Volvo 240 -88 b230F Blöddrar och dör.

46 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
hej!
jag har en 240, och den håller på och krånglar. Ena stunden går den bra sen helt plötsligt börjar den rycka och blöddra sen dör den. Så går den inte att starta på ett bra tag sen helt plötsligt så går det. Och när man försöker starta den är det precis som att den ligger på gränsen till att dö hur mycket jag än gasar sen om jag släpper så dör den. Och idag låg den på gränsen och jag satt och gasa så small det till, det vart som ett poff fast rätt högt, sen startade den och funkade bra ca en halv mil sen börja den blöddra igen.
Vad kan det bero på?
Soppa relät har varit isär plockat för att pumpen har dött ibland så man får trycka in en "platta" manuellt som egentligen ska tryckas in automatiskt och det fick man göra ibland när den börja blöddra så vart de bra men det funkar inte längre..

Har provat att byta relä men det hjälpte ej.

Tacksam för hjälp!!
Senast redigerat av Raaasmus (22 juli 2009)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
22 juli 2009
Kolla på stiften om de är svarta, bruna eller vita. De berättar om de är tändningen eller insprutningen man ska kolla på i första hand.

Skulle gissa på att om de är bränslerelaterat så beror felet på att bränslefiltret är igensatt, eller att pumpen håller på att ge sej.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

46 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
okej tack för svaret! men vart f*n sitter bränsle filtret? och stiften ska vara bruna eller hur?
Kollade på slangar osv idag och det verkar okej.

21 761 Inlägg
22 juli 2009
På den bilen borde filtret sitta bredvid pumpen, dvs under golvet på vänster passagerarsida.

46 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
jo jag trodde det med men hittade det ej där, tänkte ifall det finns någon annan stans de kunde sitta..

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 juli 2009
Annars, om din modell har luftmassemätare, byt den, fick in en liknande på jobbet. Byte LMM och den gick som en klocka efter det.

Lev livet, det kan ta slut fort

46 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
ja jag fick höra det av en idag också att det kan vara LMM som spökar! får prova att byta smile tack för hjälpen smile

Sök