Saab 9-5se -00 startar inte när den gått några mil!!! Hjälp fort

MadManJim
17 juli 2009 · 19 Inlägg

Min saab 9-5se startar och går som en klocka varje dag och när jag bara far runt i byn,MEN om jag åker in till en annan by som är 3 mil härifrån och stänger av den så startar fanskapet inte ibland när jag ska iväg! Men om jag rullar igång den så hoppar den igång direkt även fast den inte startar med enbart startmotorn. Bateriet är det inget fel på. Så snälla hjälp mig att få igång den.sad

Saab 900 Talladega "Nathalie" (1998)
Opel Kadett "Kaputten" (1979)
ScottaN Medlem 5280
17 juli 2009 · 552 Inlägg

Har du testat att byta DI?
Stift?

CrazyBone
17 juli 2009 · 128 Inlägg

Vevaxelgivare ???

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.
AxlSam
17 juli 2009 · 1 497 Inlägg

Vevaxelgivare som tidigare nämnts..

Dunken
17 juli 2009 ·

Ett sätt att kolla om det är vevaxelgivarn som är felaktig, när bilen lägger av så spola kallt vatten på vevaxelgivarn så den blir nerkyld startar bilen sen så är det den det är fel på.
//Dunken

MadManJim
18 juli 2009 · 19 Inlägg

ska testa lite, tackar för svar på min tråd!!!

Opel Kadett "Kaputten" (1979)
Saab 900 Talladega "Nathalie" (1998)
MadManJim
18 juli 2009 · 19 Inlägg

btw vart sitter vevaxelgivaren. På veven förstår jag ju naturligtvis men är den "undangömd" eller liknande?`??

Saab 900 Talladega "Nathalie" (1998)
Opel Kadett "Kaputten" (1979)
_DamnIt R1 driver!
18 juli 2009 · 5 128 Inlägg

Ska sitta på ena långsidan på blocket, vet inte riktigt hur det är på din bil med den faktiskt

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 juli 2009 · 6 170 Inlägg

Enligt mitt kära WIS så ska vevaxelgivaren sitta under värmeskölden som sitter över grenröret.

En sladd från givaren går utmed ett av vattenrören så i värsta fall kan du ju följa den sladden till givaren.


Och givaren är bara en liten plutt som sitter i blocket, ingen stor grej.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Dunken
18 juli 2009 ·

Som TBOC_Razor säger sitter på blocket under grenröret nästan nere vid tråget mot växellådan till under en liten plåtbit som är värmeskydd för densamma.
//Dunken

Aerocombi Xenoholic
26 juli 2009 · 2 559 Inlägg

Samma fel med min nu sad . Nån som vet vad en ny vevaxelgivare kostar?
Nån som vet om det är samma på alla 9-5 och 9-3 (og) hmm
Art.nr på den?
Dumt att  köpa begagat eller kanske hmm

Senast redigerat av Aerocombi (26 juli 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang