Audi A4 risk med trim?

muschla
24 maj 2009 · 3 Inlägg

Hej,
Var ute för en tråkig händelse i höstas med min A4 Avant 1.8T -02. Bilen drog igång motorrumsfläkten hela tiden den stod still, vaknade på morgonen och då hade bilen stått hela natten med fläkten på och givetvis dragit slut på batteriet. Efter egen felökning lämnade jag in bilen på verkstad.
Dom trodde som jag att det var ett givarfel eller liknande men det var det inte. Efter mkt felsökning hos dom och på Audi verkstad kom dom fram till att tidigare ägare har förmodligen tvättat motorrummet med högtryckstvätt då vatten läckt in i säckringsboxen. Detta hade i sin tur skadat styrboxen så båda fick bytas.  Detta löste problemet så nu är det väck, blev dock ingen billig historia.

Nu till frågan! Någon månad innan detta fel hade jag chiptrimmat bilen på Proscott Performance, givetvis försvann detta trim i samband med bytet av styrboxen.
Kan jag säkert trimma bilen igen hos Proscott eller finns det någon chans att trimmet kan ha något med problemet att göra? Och att verkstäderna "hittade" på vattenskadan för att kunna ge en förklaring.
Eftersom reparationen kostade skjortan vill jag vara säker på att jag inte riskerar samma visa igen.
Proscotts trim är betydligt billigare än andras då det ligger på 2500:- och hittar inget annat i samma prisklass. Är detta ett riskabelt trim?

FenioN
27 juli 2009 · 120 Inlägg

Kan inte tänka mig att det skulle vara så stor skillnad.  skillnaden är väl personal lokaler mm sen är det ju inte en sån stor vetenskap med trimchip som det var förr. men är du osäker så välj ett annat ställe du måste ju våga köra med bilen efter också. men jag har trimmat hos proscott förut och det har funkat bra.

Saab 9-5 2.0t -04
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang