Jetta lägger dör & laddar ur, generatorn? hjälp tack!

JettaKillen
27 juli 2009 · 15 Inlägg

Hallå. har en Jetta 2 cl med en BOSCH 90AMP generator,  bytt laddnings regulator och kol. men det är såhär att när jag är ute å kör så börjar bilen dumma sig (misständer) och sedan dör den, då när jag vrider  på tändningen så är batteriet dött, funkar om man får starthjälp men dör sedan nån minut efter, har konstaterat att den inte laddar batteriet, (har provat olika batterier, full laddade såklart)  den laddar ur som det verkar.

har någon en aning va det kan vara för fel?!  tacksam för svar.

Mr_steff
27 juli 2009 · 130 Inlägg

har du bytt både kol å regulator så är nog generatorn skrot... provat å mätt om den laddar?

Volvo 944 (1992)
evilaudio
27 juli 2009 · 16 195 Inlägg

byt generator..  diodbryggan har pajjat..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JettaKillen
27 juli 2009 · 15 Inlägg

ska prova byta generator, men jag har för mig att  det kan vara (+)kabeln mellan generatorn och startmotorn? som spökar, jag har ingen som helst aning egentligen, hur är det med reläet?

Drönirettab
28 juli 2009 · 21 761 Inlägg

För att ta reda på ifall det är pluskabeln från generatorn till startmotorn som spökar så mäter du först på generatorn vilken spänning det är där, sedan gör du en jämförande mätning på batteripolerna. Är spänningen tex 14-14,4 V på generatorn så ska det vara så lika som möjligt på batteripolerna också. smile

Var dock försiktig när du mäter på generatorn, man kan fastna med händer eller kläder i drivremmarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang