Rost nya bilmodet?

Aga_Diff Bärs!
6 november 2008 · 3 456 Inlägg

JapMax skrev:
Problemet är ju att helt plötsligt blir en massa skitbilar "asfräna" bilar helt plötsligt, så snart står det 50 upprostade lik på vallåkra ist för bilar man fkt lagt ner jobb på! smile EN rostig bil är fränt och udda, 2 är 1 för mkt..

Håller med där...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
m3-lappis
6 november 2008 ·

så länge folk har olika smak så kommer dessa trådar existera. så är det bara.
jag kan erkänna att det ser rätt så ballt ut med en rostig huv på en annars fräsch bil medans ett rostigt golv kanske inte är lika fräckt.
..
Ta dom evolve fronterna och kjolarna tex.. dom va också fina när dom va väldigt få. men nu finns det ganska många (nu kommer jag få en massa volvo folk på mig säkert)

rally-stukade imprezor , evosar med mera ? jag kommer göra i ordning min bil så som jag vill ha den och inte för att nån annan vill det.

som sagt allt kan bli tjatigt i längden.. det gäller att hitta sin egen väg..

Senast redigerat av m3-lappis (6 november 2008)

Sator86 Pöjken!
30 juli 2009 · 7 Inlägg

jag kommer göra i ordning min bil så som jag vill ha den och inte för att nån annan vill det.


Kunde inte sagt de bättre själv.. satt åp min rostiga huv för 3 timmar sedan å redan har folk varit på å frågat vad i helvete man håller på med? öppna ögonen å titta på annat än japanare så ser ni att de finns fler som gillar stilen.. Smaken är som baken å tur är väl de, vore otroligt tråkigt om alla skulle tycka lika, då skulle alla bilar se likadana ut å de vill vi ju inte...  ;D

http://www.garaget.org/?car=122099&image=1518887

live life in the fast lane
Volvo V70 T5 "Grejen" (1998)
LeafBox Lat Perfektionist
30 juli 2009 · 6 359 Inlägg

Trådlyft ngn tongue

Men när vi liks har det uppe igen.
Vrf inte en helrostig bil liksom?  Ingen kan förneka att det är häftigt tongue
Jag skulle dock aldrig göra så med min egen bil. Men sen har jag inte rätt bil att göra det på heller

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Karlss0n Lageransvarig/Montör
31 juli 2009 · 378 Inlägg

Det spelar ju ingen större roll vad det gäller . Kommer någon på en bra ide finns det alltid hur många som helst som gör likadant . Kolla bara Elmia för något år sedan . Hälften av alla bilar var vita med kolfiber detaljer . Så är det och kommer förmodligen alltid att vara . Jag tycker Rat-looken är riktigt cool . Och jag gillar folk som vågar testa gränser och prova det på nyare bilar också . Men som sagt folk får göra som dom vill med sina bilar, Antingen gillar man det och ger dom cred för det , Tycker man inte om det anser jag att man kan hålla det för sig själv eller uttrycka sig på ett normalt sätt.

___
\__
___o__|
Bjork OEM <3
31 juli 2009 · 6 957 Inlägg

T5Black skrev:
Har nu sett ett par stycken bilar både på garaget och i verkliga livet som har rostiga huvar. Frågan är varför? Ser ju förjävla billigt ut plus att man normalt försöker unvika rost. Hoppas verkligen inte att kolfibret håller på att dö ut och rosten tar över, de vore ju en smått mardröm. Lr vad säger ni? Rost lr Kolfiber?

Vafan gör inte all plast från Realcar etc. då? tongue Plast är det billiga sättet att snygga till sin bil om man inte kan hantera plåt.
Är inte främmande alls för plast men de får inte bli för mkt.

Ang. rost på bil = Ballt ! Sj. kommer jag nog inte göra det men jag gillar dom som tar steget och gör det.
Man tkr det är vanligt på garaget.org men kommer det en åkandes nog fan tittar man till tongue

OEM <3
Posix
31 juli 2009 · 34 Inlägg

Sator86 skrev:
jag kommer göra i ordning min bil så som jag vill ha den och inte för att nån annan vill det.

... öppna ögonen å titta på annat än japanare så ser ni att de finns fler som gillar stilen.. Smaken är som baken å tur är väl de, vore otroligt tråkigt om alla skulle tycka lika, då skulle alla bilar se likadana ut å de vill vi ju inte...  ;D

Håller med fullständigt !!

Audi A4 (1997)
bmx
31 juli 2009 · 7 100 Inlägg

rost är till för dom som inte har råd med kolfiber.

närå skoja bara:)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Eisenhut
31 juli 2009 · 1 827 Inlägg

T5Black skrev:
Har nu sett ett par stycken bilar både på garaget och i verkliga livet som har rostiga huvar. Frågan är varför? Ser ju förjävla billigt ut plus att man normalt försöker unvika rost. Hoppas verkligen inte att kolfibret håller på att dö ut och rosten tar över, de vore ju en smått mardröm. Lr vad säger ni? Rost lr Kolfiber?

Är det något som är dött så är det kolfiber... Det kommer ni som bara tittar på Svenska marknaden snart att inse.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
H3dlund Med lem
31 juli 2009 · 1 127 Inlägg

Eisenhut skrev:

T5Black skrev:
Har nu sett ett par stycken bilar både på garaget och i verkliga livet som har rostiga huvar. Frågan är varför? Ser ju förjävla billigt ut plus att man normalt försöker unvika rost. Hoppas verkligen inte att kolfibret håller på att dö ut och rosten tar över, de vore ju en smått mardröm. Lr vad säger ni? Rost lr Kolfiber?

Är det något som är dött så är det kolfiber... Det kommer ni som bara tittar på Svenska marknaden snart att inse.

Jag skulle aldrig byta ut karossdelar i kolfiber för att det är snyggt.

Men för viktens skull alla gånger (och lacka det såklart), sen att jag inte direkt har råd med det är en annan sak. roll

Volvo_Mannen Volvoskadad
31 juli 2009 · 6 017 Inlägg

H3dlund skrev:

Eisenhut skrev:

T5Black skrev:
Har nu sett ett par stycken bilar både på garaget och i verkliga livet som har rostiga huvar. Frågan är varför? Ser ju förjävla billigt ut plus att man normalt försöker unvika rost. Hoppas verkligen inte att kolfibret håller på att dö ut och rosten tar över, de vore ju en smått mardröm. Lr vad säger ni? Rost lr Kolfiber?

Är det något som är dött så är det kolfiber... Det kommer ni som bara tittar på Svenska marknaden snart att inse.

Jag skulle aldrig byta ut karossdelar i kolfiber för att det är snyggt.

Men för viktens skull alla gånger (och lacka det såklart), sen att jag inte direkt har råd med det är en annan sak. roll

Jag håller med där, om jag skulle montera tex. kolfiberhuv så skulle jag lacka den direkt

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang