3126
Sök

Ska jag byta min Saab 9-3 mot en BMW 330 XiA?

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
17 augusti 2009
Gör som jag BYT!!!!

jag hade en saab aero-95 MY06 och böt den mot min nuvarande bmw, har aldrig ¨ångrat en sekund.

Bmw är klart mycker mer bil än saab.

och det där med att bmw motorer inte håller så kan jag nämna att jag har två polare som kör i bmw 525tds fd taxi och de rullar med 60+ mil.

för mer info om just 330 gå in på www.autopower.se och sök på den.

lycka till!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Trucker
2 710 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
von_blad skrev:
BMWgrabben skrev:
von_blad skrev:

Motor och drivlina är ju som sagt de sista du behöver fundera på om de håller... Förbrukningen ligger mellan 0.75-1.0 för min del, beroende på hur jag kör.

Att kalla den en turbokiller vet jag inte jag skulle våga, speciellt inte med 4wd och automat!? Min (330Ci manuell) drar ganska jämnt mot en S40/V50 T5, iaf de gånger jag provat.

Jag betalar 4800kr/helår för helförsäkring inkl. hyrbil på Vesta.

~5k / helår ? det är hur billigt som helst ju, för den bilen. men jag kollade upp 330in på compricer o där fick jag billigast på ca 12k yikes

Finns Vesta med där? Du kanske bor i sthlm eller gbg?

Nej, Vesta finns ej där..
Jag bor i Västerås, sveriges 6e(tror jag) största stad..

Fart missbrukare

1 482 Inlägg
17 augusti 2009
Nyare Bmw bilar står högt i värde så det är ju ingen storförlust att byta ( kolla E39 vs E34 tex ).

En på jobbet har en 330 Coupe som han pendlar med från uppsala till stockholm med. Han ligger på 0.9 ungefär i förbrukning.

Vet inte hur det är med E46 och el men jag har iaf en 540 E34 som jag haft elproblem och styrproblem med... Då är det då fan inte lättmeckat längre :'(

BLT Service
Theracords Music Label

Trucker
2 710 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Tror jag hamnar på samma förbrukningssiffror som på saaben..
Ett annat problem är ju försäkringen ...  som jag beräknat får jag upp den ti ca 12k vilket är mkt. betalar idag lite drygt 8 för saaben. hel, årligen

Fart missbrukare

Sök