Har problem med min 240!

motor_power
19 augusti 2009 · 221 Inlägg

hej gott folk jag skulle vilja ha hjälp med min 240 de är så nämligen att min ena baklampa som inte fungerar bromsljus fungerar o blinkers men itne de andra fattar inte vad felet är har tittat på säkring är sönder o om lampan var sönder men inget av de var de ! nu vill jag ha hjälp o se om ni har tips elr kan hjälpa mig med detta! tacksam för svar!smile

BMW 320i "Mpower" (1989)
Mack Forum- och sitemoderator
19 augusti 2009 · 26 161 Inlägg

Kolla så det är kontakt i själva lamphållaren. Håll in blecket i den svarta lamphållaren och se om det lyser.
Kolla så att det verkligen inte glappar i den breda kontakten.

Annars:

Switcha lampor från vänster till höger eller viceverca och se om det funkar på andra sidan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
motor_power
19 augusti 2009 · 221 Inlägg

AirOne skrev:
Kolla så det är kontakt i själva lamphållaren. Håll in blecket i den svarta lamphållaren och se om det lyser.
Kolla så att det verkligen inte glappar i den breda kontakten.

Annars:

Switcha lampor från vänster till höger eller viceverca och se om det funkar på andra sidan.

okej de ska ja prova:)

BMW 320i "Mpower" (1989)
Drönirettab
19 augusti 2009 · 21 761 Inlägg

Blir lätt glapp i baklyktorna på 240 har jag märkt. På min GLT är det dubbla lampor på varje sida och det händer ibland att en lampa är släkt och när jag knackar till lite försiktigt på glaset så tänds den. Har även haft problem med kopparfoliet där själva kontakten sitter på kretskortet, foliet slits med tiden. smile

motor_power
19 augusti 2009 · 221 Inlägg

Drönirettab skrev:
Blir lätt glapp i baklyktorna på 240 har jag märkt. På min GLT är det dubbla lampor på varje sida och det händer ibland att en lampa är släkt och när jag knackar till lite försiktigt på glaset så tänds den. Har även haft problem med kopparfoliet där själva kontakten sitter på kretskortet, foliet slits med tiden. smile

okej får hoppas att de är sånt enkelt fel! är ingen höjdare på el!

BMW 320i "Mpower" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang