5330
Sök

Fjärrlåset är skumt!

Ödesutmanare
389 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag har en BMW 318 e36 -91a.
Och den har C-lås med fjärr, men nu är det så att knappen för att låsa upp med Fjärren är borta så det går inte att trycka, om man inte pillar med något litet strömledande.
Men det är startspärr på bilen, och låser jag upp med nyckel, så går det inte att starta!?
Måste varje gång jag ska iväg sätta mig och pilla med den där knappen för att låsa o sedan låsa upp o sen komma iväg.

Det enda som händer när jag låst upp bilen och vrider om tändingen är att elen går igång, men bilen startar inte.. vet någon vad jag kan göra?
Detta är verkligen grymt jobbigt!

MVH
Andreas
Senast redigerat av Widing_ (7 september 2009)

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

308 Inlägg
7 september 2009
Prova att inte låsa med dosan. Alltså använd nyckeln för att både låsa och låsa upp.

Ödesutmanare
389 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
YipYip skrev:
Prova att inte låsa med dosan. Alltså använd nyckeln för att både låsa och låsa upp.

Jag låser alltid med nyckeln, för jobbigt att låsa med fjärren.
Även fast jag låst bilen med nyckeln, går till bilen senare, låser upp och vrider om tändningen, så blir de bara att strömmen kommer på men de går icke o starta sad

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

308 Inlägg
7 september 2009
Okej. Ja det är väl bara in på nån verkstad och fixa ny fjärr då. Kan vara värt en slant för att slippa krångla smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 september 2009
Larm i bilen ??

Antagligen vill bilen ha signalen från nyckeln att det är ok att starta och den signalen skickas när du låser upp bilen.

Jag har fjärrlås med larm och jag kan skita i att desarmera/låsa upp med knappen utan bara pilla bort en täckbricka och låsa upp med nyckeln men larmet går ju när jag öppnar dörren, kan vara något liknande för dig fast din bil bara har startspärr och inte ett helt larm.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

308 Inlägg
7 september 2009
TBOC_Razor skrev:
Larm i bilen ??

Antagligen vill bilen ha signalen från nyckeln att det är ok att starta och den signalen skickas när du låser upp bilen.

Jag har fjärrlås med larm och jag kan skita i att desarmera/låsa upp med knappen utan bara pilla bort en täckbricka och låsa upp med nyckeln men larmet går ju när jag öppnar dörren, kan vara något liknande för dig fast din bil bara har startspärr och inte ett helt larm.

Det var så jag tänkte. Därför jag föreslog att bara låsa med nyckel för att inte aktivera den spärren.
Kom på det när jag åkte färja i somras och låste bilen med dosan. Larmet gick såfort färjan lämnat kajen.
Låste jag med nyckel slapp jag springa ner på bildäck hela tiden.
Men tydligen hjälper det inte i detta fallet..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 september 2009
YipYip skrev:
TBOC_Razor skrev:
Larm i bilen ??

Det var så jag tänkte. Därför jag föreslog att bara låsa med nyckel för att inte aktivera den spärren.
Kom på det när jag åkte färja i somras och låste bilen med dosan. Larmet gick såfort färjan lämnat kajen.
Låste jag med nyckel slapp jag springa ner på bildäck hela tiden.
Men tydligen hjälper det inte i detta fallet..

Kan ju vara så att bilens startspärr aktiveras direkt vid avstängning eller något liknande.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

308 Inlägg
7 september 2009
Ah som sagt. Bästa lösningen är nog att skaffa en ny dosa och programmera den...

Sök