Ni som har bilarna registrerade på era föräldrar, vad säger ni till polisen?

_Nas_
23 september 2009 · 309 Inlägg

brandt_ skrev:

Bjork skrev:

Memme skrev:
Bjork, kan inte hålla me dig!

Min bil stog på svärmor när hon bodde i Malmö å jag bodde i landskrona, å jag krocka å jag fick tillbaka ersättning? smile Detta va med LF.

Åfan sedär big_smile jaja det funka det med då tongue Kanske bara är Länsförsäkringar Skaraborg som är sådana som inte tillåter detta.

Kan säga att det är just länsförsäkringar som verkar tilllåta det, eftersom jag krockat 2 ggr och då har det inte varit några problem smile

Smällde farsans bil som han hade försäkrad hos Länsförsäkringar och visst fick vi ersättning för den. Fast det var ju hans egen bil och inte min som stod på hans bil. Men det visste ju inte dom, dom löste in bilen och så var det inget mer med det smile

Att köra turbo är beroendeframkallande...
Malabar
23 september 2009 · 164 Inlägg

Jokke_ skrev:
Nu känns det som att jag spammar tråden men en fråga. Hur länge/ofta måste man köra bilen för att räknas som huvudsaklig brukare? I sommras t.ex. hade jag mina föräldrars bil under några veckor då de var utomlands på semester. Det måste ju bli en tolkningsfråga enligt mig.

Om dina föräldrar är ägare och huvudsakliga brukare är det inga problem för dig att köra bilen. Det inryms i de vanliga villkoren.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Jokke_
23 september 2009 · 453 Inlägg

r-ted skrev:

Jokke_ skrev:
Nu känns det som att jag spammar tråden men en fråga. Hur länge/ofta måste man köra bilen för att räknas som huvudsaklig brukare? I sommras t.ex. hade jag mina föräldrars bil under några veckor då de var utomlands på semester. Det måste ju bli en tolkningsfråga enligt mig.

gör du dig till ?

den som har det ekonomiska intresset i bilen och är den huvudsakliga brukaren som är ägare

Jag gör mig inte till, det var bara en fråga, och mitt var bara ett exempel.
Jag försöker inte vara dryg eller något jag påpekade bara att det skulle kunna bli en tolkningsfråga

Jag lämnar nog den här diskussionen nu, den har helt lämnat trådstartarens fråga nu, (och jag har nog bidragit lite till det tongue)

Bjork OEM <3
24 september 2009 · 6 957 Inlägg

brandt_ skrev:

Bjork skrev:

Memme skrev:
Bjork, kan inte hålla me dig!

Min bil stog på svärmor när hon bodde i Malmö å jag bodde i landskrona, å jag krocka å jag fick tillbaka ersättning? smile Detta va med LF.

Åfan sedär big_smile jaja det funka det med då tongue Kanske bara är Länsförsäkringar Skaraborg som är sådana som inte tillåter detta.

Kan säga att det är just länsförsäkringar som verkar tilllåta det, eftersom jag krockat 2 ggr och då har det inte varit några problem smile

Som sagt, Länsförsäkringar nere i Malmö verkar tillåta det, inte i Skaraborgsområdet där jag bor.

OEM <3
bumb
24 september 2009 · 121 Inlägg

polis- "är det din bil?"

jag- "ja?"

polis - "står den på dig?"

jag - "nix"

BMW 850 Ci (1992)
Rick88
24 september 2009 · 117 Inlägg

Jag säger att det är morsans bil big_smile och en evo 6 skulle jag aldrig kunna ha på mig själv då jag inte bor hemma heller de skulle bli skit dyrt smile

Decibel
24 september 2009 · 2 911 Inlägg

Gillar denna tråd smile

Hela 9 sidor för försäkringsbolagen att printa ut och jämföra med kommande skador.

Priceless!

TRYIT Teddan
24 september 2009 · 2 495 Inlägg

Decibel skrev:
Gillar denna tråd smile

Hela 9 sidor för försäkringsbolagen att printa ut och jämföra med kommande skador.

Priceless!

Så sant.....


tycker dom som tror att det är lagligt ska skicka ett mail till sitt FB och kolla av vad dom tycker om skenförsäkringar.

bara för att det har funkat så betyder det inte att det är lagligt och funkar igen.
Ungefär som med allt man inte får.... det kanske går .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
christofferedil Yellow bug!
24 september 2009 · 1 640 Inlägg

Decibel skrev:
Gillar denna tråd smile

Hela 9 sidor för försäkringsbolagen att printa ut och jämföra med kommande skador.

Priceless!

Och var finns bevisen för att det är just personen ifråga som har skrivit det? smile

Känns verkligen som det här har blivit en ungdom Vs. lite äldre - tråd...

Senast redigerat av Edil_ (24 september 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Bjork OEM <3
24 september 2009 · 6 957 Inlägg

Edil_ skrev:

Decibel skrev:
Gillar denna tråd smile

Hela 9 sidor för försäkringsbolagen att printa ut och jämföra med kommande skador.

Priceless!

Och var finns bevisen för att det är just personen ifråga som har skrivit det? smile

Känns verkligen som det här har blivit en ungdom Vs. lite äldre - tråd...

Med dagens teknik så går allt tonguetongue

Som sagt, känns bättre på nåt sätt att ha bilen på mig sj. jag menar en VW Jetta, 264kr i halvförs.
det är inte mkt att bråka om tongue har iofs alltid bilarna på mig och jag står folks sida som bor
hemma och har bilen på en förälder dock är jag lite anti folk som inte ens bor hemma och gör
så..

OEM <3
Decibel
24 september 2009 · 2 911 Inlägg

Edil_ skrev:

Decibel skrev:
Gillar denna tråd smile

Hela 9 sidor för försäkringsbolagen att printa ut och jämföra med kommande skador.

Priceless!

Och var finns bevisen för att det är just personen ifråga som har skrivit det? smile

Känns verkligen som det här har blivit en ungdom Vs. lite äldre - tråd...

Du ser för mycket på CSI wink

I sverige räcker det med att utesluta att någon annan KAN ha skrivit under DIN pseudonym under X antal år.
Alltså, är det rimligt att någon annan har din (mammas) bil upplagd, dina bilder, är vän med dina vänner ?

(kan inte appliceras på fildelning etc., då påföljden är för låg, men erkännande av försäkringsbedrägeri är lite tyngre)

Dessutom har försäkringsbolagen en egen lagbok som är ännu snävare än svensk lag.

Kan inte nån prova krocka så får vi se om bolagen sitter och läser garaget på arbetstid wink

Senast redigerat av Decibel (24 september 2009)

_Wallis_
24 september 2009 · 4 506 Inlägg

Blev stannad nu på väg hem från jobbet, Blås & körkort kontroll.

P: Vems är bilen?
W: Mossans

= Inga bekymmer som vanligt, Han bara ledde och sa att jag kunde åka.
Och nu e det ju faktiskt så att jag o mossan delar på bilen fast hon använder den inte så offta..

Deci:
Det finns redan en eller två här ifrån (Gorg) Som har fått problem med försäkringarna
efter olycka då f-bolaget har kollat & hittat bilen här där det står om div. Trim.

//Jöns pelle Arnesson

Senast redigerat av _Wallis_ (24 september 2009)

Kan du andas kan du dö.
Bjork OEM <3
25 september 2009 · 6 957 Inlägg

På tal om försäkringar, idag sänktes min premie tongue nu kostar Jettan hela 206kr/mån för halvförsäkring big_smile

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang