3748
Sök

Laddtrycksmätare skållhet

Cupra_
28 september 2009
Osäker på om tråden hamnat rätt nu. Jag har en mekanisk laddtrycksmätare från BSR, 1,5bar. Den är belyst med 2st små lampor, ej dioder. Jag har inte hunnit få tag i en hållare så för tillfället är den provisoriskt monterad på instrumentbrädan. Idag kände jag när jag hade kört ca 2,5mil att mätaren var skållhet. Det var nästan så jag brände mig på den.. Luftslangen och elkablarna är inte varma alls så där finns inget fel och mätaren fungerar som den ska. Men är det normalt att de blir så varma? Är det sätta i dioder som gäller annars?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 september 2009
Mätaren är ju byggd med glödlampor och då ska den klara det med.

Snacka med BSR imorrn om du är osäker.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Cupra_
28 september 2009
Jo får ringa dem imorgon.. Mätaren är jag inte orolig för, snarare instrumentbrädan

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 september 2009
Jo men hör med dom om det ska vara så, är det fel på den så får dom ju bara skicka en ny helt enkelt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Cupra_
28 september 2009
jo precis.. Tänkte mest om det brukar va så varma rent generellt så man inte ringer o gör bort sig..

1 785 Inlägg
28 september 2009
Diabolo skrev:
Osäker på om tråden hamnat rätt nu. Jag har en mekanisk laddtrycksmätare från BSR, 1,5bar. Den är belyst med 2st små lampor, ej dioder. Jag har inte hunnit få tag i en hållare så för tillfället är den provisoriskt monterad på instrumentbrädan. Idag kände jag när jag hade kört ca 2,5mil att mätaren var skållhet. Det var nästan så jag brände mig på den.. Luftslangen och elkablarna är inte varma alls så där finns inget fel och mätaren fungerar som den ska. Men är det normalt att de blir så varma? Är det sätta i dioder som gäller annars?

Du upplever 50 grader som brännande varmt om du håller 2 sekunder på något som är över 50grader så det är ändå ett ganska dåligt mått på hur varmt instrumentet är. 50 grader är ganska mycket men ändå helt ofrarligt för el eller elektronik. Om det börjar närma sig 70-80 grader kan man börja bli orolig.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Cupra_
28 september 2009
dbjanoz skrev:
Diabolo skrev:

Du upplever 50 grader som brännande varmt om du håller 2 sekunder på något som är över 50grader så det är ändå ett ganska dåligt mått på hur varmt instrumentet är. 50 grader är ganska mycket men ändå helt ofrarligt för el eller elektronik. Om det börjar närma sig 70-80 grader kan man börja bli orolig.

Som jag skrev så är jag inte orolig för elektroniken, utan för instrumentbrädan eller den framtida hållaren.

Sök