Kör BMW-förare hänsynslöst? (artikel)

Xtravagant 1337
30 september 2009 · 1 343 Inlägg

kan bara prata för mig själv...
Det går utav bara helvete. tongue

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
TLO
30 september 2009 · 1 062 Inlägg

328cabbish skrev:
ja tycker att ni ska skapa en tråd om taxi förare!  bmw som volvo förare bläää

Gör inte det.....då kommer jag smälta den tråden med mina åsikter om dem asen! (taxiförare)

"You Go, we go!"
sk8ville
30 september 2009 · 653 Inlägg

känner lukten av svensk avundsjuka i den artikeln...

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Muttley
30 september 2009 ·

Blev nästan påkörd av en otroligt ful röd  gammel bmw i helsingborg. Detta hände i lördes när jag jobba. 
Hans tröga bimbo satt breve och verkade ha roligt.

Och han körde rätt hänsynslöst japp.
smile.
Hoppas på svar av själva föraren så får vi se vad hans försvar var wink

Navkapsel
30 september 2009 · 4 637 Inlägg

Självklart köper många busar BMW då det är roliga bilar om jag fattat rätt, då blir BMW det natuliga valet.
Men att bara snacka skit om BMW-ägare är fel, så fort det finns ett litet t på bakluckan så tror oftast ägarna att de och alla andra i trafiken är odödliga.

Det finns lite väl mycket fördomar mot BMW märker jag när jag säger att jag skulle kunna tänka mig en lite äldre BMW (runt år 2000) som bruksbil i framtiden...

En annan rolig grej är att jag kommer på fler pizzabagare som kör Volvo än som kör BMW.

Så visst kan jag irritera mig på BMW-förare men jag irriterar mig lika mycket på förare till äldre Volvo som plockar bort ljuddämparna, ställer tändningen fel och gör allt för att bilen ska bli så ful som möjligt...

Senast redigerat av EmilHammarlund (30 september 2009)

alain www.bimmerpower.org
30 september 2009 · 3 995 Inlägg

328cabbish skrev:
ja tycker att ni ska skapa en tråd om taxi förare!  bmw som volvo förare bläää

Jo då kan man prata om färliga bilförare, jag är mer rädd av taxiförarna än andra förarna med olika bilmärke , de kör som sniglar när de har kunder i bilen så att man kan blir irriterad och som riktiga dårar när dom är ensam i bilen.
De har inget respekt för andra trafikanter och när en taxi vill jä---s, det gör jag tillbaka utan tvekan.
Det finns dårar på vägar men taxiförare tar 1a priset.
Jag kan säga att jag är en glad BMW förare.

Senast redigerat av alain (30 september 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Muttley
30 september 2009 ·

EmilHammarlund skrev:

328cabbish skrev:
ja tycker att ni ska skapa en tråd om taxi förare!  bmw som volvo förare bläää

Taxi och pizzabud...

+lastbilschaffisar, stadsbussar. hmmm mycket mer ???

p12
30 september 2009 · 551 Inlägg

tkd_rille skrev:

EmilHammarlund skrev:

328cabbish skrev:
ja tycker att ni ska skapa en tråd om taxi förare!  bmw som volvo förare bläää

Taxi och pizzabud...

+lastbilschaffisar, stadsbussar. hmmm mycket mer ???

lasbilsschaffisar är väll inte så farliga? bussar kan jag dock hålla med om.. i alla fall här i E-tuna

Haters gonna hate.
Volvo_Mannen Volvoskadad
30 september 2009 · 6 017 Inlägg

Banan_ skrev:

TenZer skrev:

Banan_ skrev:
Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?

Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!

E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...

Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...

Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på

Förstår inte vad problemet med att hålla avstånd till framförvarande bil och lite sammarbete skulle skada?
Att inte släppa in bilar som ska in i högra körfältet vid skyltarnas början är ju bara ren idioti!

Att hela tiden slicka den andre i röven och bromsa, gasa, bromsa, gasa slöar ju bara ner hela kön. Lägg bilen i 1-2an tomgång o håll 1-2 bilars avstånd i kön istället, skulle flyta på så himla mycket bättre.

Ja jag håller med dig absolut, men blir så jävla förbannad på folk som tycker dom är viktigare och ska tränga sig före i köer. Tål det inte.

Jonas
Volvo_Mannen Volvoskadad
30 september 2009 · 6 017 Inlägg

FireTraXX skrev:

Banan_ skrev:

TenZer skrev:

Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...

Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på

Förstår inte vad problemet med att hålla avstånd till framförvarande bil och lite sammarbete skulle skada?
Att inte släppa in bilar som ska in i högra körfältet vid skyltarnas början är ju bara ren idioti!

Att hela tiden slicka den andre i röven och bromsa, gasa, bromsa, gasa slöar ju bara ner hela kön. Lägg bilen i 1-2an tomgång o håll 1-2 bilars avstånd i kön istället, skulle flyta på så himla mycket bättre.

Att smita före 100 bilar gör att minst 100 personer hamnar en billängd längre bak.
När 100st gör det så tar det lång tid att komma igenom.

Till skillnad mot om alla lade sig i högerfältet när de ser en växande kö, då det hade gått mycket smidigare.

Mycket kloka ord FireTraXX

Jonas
Darkie dARKiE
30 september 2009 · 5 031 Inlägg

Kanske känns så för att folk alltid reagerar såfort en bmw kommer.

Själv skulle jag säga att alla kostymnissar i sina v70/saab kombis /audi kombis är värst. Men ingen som lägger märke till dem lika mycket.

Jag kör lite över hastigheten, men det gör jag vilket märke jag än kör. Jag tackar alltid när någon kör in mot sidan och släpper förbi. Skitsnack,

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
boenana
30 september 2009 · 77 Inlägg

Mechanimal skrev:

boenana skrev:
jag är godvän med en man som exklusivt kör BMW..  o han e inte riktigt klok på vägarna, så ja, bmw förare e hänsynslösa.

Men jag känner en kille som kör en Fiat Ritmo från -78 och han kör som en dum tokjävel, alltså är alla Fiat-förare helt absurt hänsynslösa! Jag hoppas att du var lika seriös med ditt inlägg som jag var med mitt, eller drar du alla över en och samma kam? Dömer böcker efter deras omslag etc?

Wtf?! va tror du själv?

Rock-Star
30 september 2009 · 2 982 Inlägg

haha ni börjar skriva väldigt provocerande. känns som att den ena ger den andre mer luft för varje inlägg som görs.
snart kommer jag och sätter en nål i den ballongen. smile

IceEyes Varningar: För många..
30 september 2009 · 2 552 Inlägg

Tycker inte BMW-förare är värre än några andra, med undantag för Achmed Walla Balla Kebab i sin BMW E36 318 med påklistrat M3-emblem.

Taxibilar däremot..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
lodiseN
1 oktober 2009 · 806 Inlägg

IceEyes skrev:
Tycker inte BMW-förare är värre än några andra, med undantag för Achmed Walla Balla Kebab i sin BMW E36 318 med påklistrat M3-emblem.

Taxibilar däremot..

haha

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
groze
1 oktober 2009 · 564 Inlägg

FireTraXX skrev:
Att smita före 100 bilar gör att minst 100 personer hamnar en billängd längre bak.
När 100st gör det så tar det lång tid att komma igenom.

Till skillnad mot om alla lade sig i högerfältet när de ser en växande kö, då det hade gått mycket smidigare.

Jag håller verkligen med dig.

Vore intressant att veta om dessa personer gör lika dant på ICA? Går förbi hela kön och glider in framför alla precis vid kassan... roll

Germax
1 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

Killar i Bmw har större *** än resten

MilleN
1 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

Och där var botten nådd. Låser, har varit alldeles för mycket jobb att hålla koll i den här tråden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang