2145
Sök

Honda Civic 92a, bara la av under körningen!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#21
Engolf, om de e kamremmen då startar väl inte ens bilen? likadant med startspärren!smile

En grannen säger att han har haft samma fel på sina bilar å då va det Ventilsskåppackningen? ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#22
Jag misstänker följande -

Ventilsskåppackningen
Huverelä
att spridarna inte öppnas? (men det borde dom om bilen går igång?)
Generation?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Skaune
28 augusti 2009
#23
Memme skrev:
GroundX


Bytade Tändmodul, blir KAAAAAANOON. Får gnista får igång bilen.. Men bilen börjar hoppa/skaka som fan sen lyser den gula lampan (Högerhörn) till sen dör den. Som att den blir strypt lixom, som att de inte får ngn luft?

Misstänker min ventilskåpspackning, då den läcker olja.

Det klickar(bränslepump) till när jag startar den ja, men sen kommer denna jäkla bensindoften igen.. Kan det vara tändstifen som inte öppnar sig eller?

Vart sitter sig huvudrelä? (bild :$)

Är det huvudrelä, så klickar den på å av när jag virder om nyckeln ett snäpp. Då lamporna inne i bilen tänds! tongue å den jävla gula lampan!

ok, för det första, läckande ventilkåpspackning gör bara att oljan smiter ut!  Tändstift öppnar sig inte! de ger gnista via en impuls från fördelaren som i sin tur anrtänder bränslet som stunden innan sputats in i cylindern! ville bara klargöra det.
Huvudreläet sitter bakom intrumentbrädan vänsterfram vill jag minnas, när det ger upp så brukar det va så att bilen blir svårstartad när den blir varm. om du känner stark bensindoft har du ju uppenbarlöigen ett läckage någonstans! börja leta efter läckaget! droppar det under bilen?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#24
Men då e det inget av detta som stämmer på mitt fel nu ju!?

För jag får igång bilen, men den blir konstig börjar hoppa som SAAATAN sen dör den igen.. (Kallmotor) då.

Ingen bensin under bilen, men hitta dock bensin mellan framfönster och motorn (under huven)
Senast redigerat av Memme (28 augusti 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#25
Men skulle det inte kunna vara - Bränsle Filteret eller BATTERIET??? smile
Senast redigerat av Memme (28 augusti 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Got N/A?
358 Inlägg
28 augusti 2009
#26
Batteriet är det inte om problemet även sker med startkablar på (som du nämnde tidigare).
Om det luktar bensin, kan det vara så att det är läckage någonstans så att bränsletrycket blir för lågt? Är det läckage vid bränslefiltret? I så fall får du ju fixa det på lämpligt sätt.

Huvudrelä känns som att du kan lägga åt sidan så länge i alla fall, låter inte troligt att det skulle vara det på dina beskrivningar. Det sitter alldeles ovanför huvöppningen under instrumentpanelen.

Mitt tips för att ge någon vägledning är dock i absolut första hand att läsa av felkoder. Har du tur så pekar de direkt på problemet! (Kolla WSM!)
Senast redigerat av GroundX (28 augusti 2009)


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#27
Hade lämnat in den för felkoder om jag hade kunnat flytta på bilen, orkar inte bogsera den meer!
Vart kan man köpa dessa felkoder maskinerna?


Alltså, bensindoften kommer efter några försök, men kanske ska ta å kolla stiften?
Och då när jag väl får igång bilen så efter ngn sek så börjar hela bilen att skaka sen dör den. En polare sa att han hade haft de på sina bilar, då bytade han bara ventilspackningen så gick de fint igen?!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

379 Inlägg
28 augusti 2009
#28
Memme skrev:
Jag misstänker följande -

Ventilsskåppackningen
Huverelä
att spridarna inte öppnas? (men det borde dom om bilen går igång?)
Generation?

bränsle pump det hände mig iaf
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
#29
Deutsch-Style  : Hände de samma som på min? att du får igång den, sen börjar hela bilen att fett skaaaka sen dör den?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Got N/A?
358 Inlägg
29 augusti 2009
#30
Du behöver ingen felkodsläsare för att läsa felkoderna på din bil (99,99% säker). Kolla WSM!!
Och som sagt, du hör om bränslepumpen går igång eller inte dom dom bilarna.


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
#31
Så du tkr jag inte ska felsöka den nu!?

å vad e WSM? Dyrt?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Skaune
29 augusti 2009
#32
WSM=workshopmanual (om jag inte minns fel?) mao verkstadshandbok, han menar att du ska läsa av felkoderna o kolla i boken vad de betyder

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
#33
Tänkte väl de, har köpt en Felkodsläsare idag nere i Malmö. Som jag ska använda sen när tanten kommer hem, så ska jag se vad för roliga nummer man får! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#34
Nu börjar jag få lite spel, bilen är inne på en aukoseriad(stavning?) verkstad. Men har inte hört ngt ifrån dom på hela veckan, (lämna in henne i måndags hos dom).. Men har inte fått veta mer än att bilen står inne på verkstaden i deras garaget. Väntar spänt på att få reda på vad det är egentligen!!! Orkar nt alltså!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 september 2009
#35
GroundX skrev:
Batteriet är det inte om problemet även sker med startkablar på (som du nämnde tidigare).

Om batteriet är fysiskt trasigt (kortslutning mellan plattor) går det inte med kablar utan batteriet måste kopplas loss.

Jag tror inte på main relay då bränslepumpen surrar till då du vrider på nyckeln. (Fattar jag det som?)

Det blir spännande att se vad verkstaden hittar. Risken är att de bara byter prylar på bilen i felsökningssyfte. Jag skulle ringa upp verkstan och fråga vad de håller på med. Har du sagt att de ska ringa INNAN de börjar byta en massa komponenter?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#36
Caromania, Verkstaden hittar inte felet i heller.. Orkar inte.

Har bra kontakt med dom på verkstaden å dom misstänker nu att det e bakaxel i strömfördelare som har gått. O vill byta ut hela strömfördelaren. smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 september 2009
#37
Memme skrev:
Caromania, Verkstaden hittar inte felet i heller.. Orkar inte.

Har bra kontakt med dom på verkstaden å dom misstänker nu att det e bakaxel i strömfördelare som har gått. O vill byta ut hela strömfördelaren. smile

Det är ett av de få fel som kan drabba din Honda så det är fullt rimligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#38
Aa, känns som att det är det ända problemet med Honda ! smile .. Fast dessa sakerna e FULLT svårt att få tag på! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

2 Inlägg
3 september 2009
#39
Ett litet tips bara: om du köper en begagnad fördelare - kolla noga antalet ledningar från fördelaren - måste vara samma antal. på dessa har dom blandat och givit friskt även på samma motormodell. har en liggande med 7 ledningar från -ett felköp - startade jättefint men bröt vit 2000rpm. Lycka till

46 Inlägg
11 oktober 2009
#40
Köp mitt Esi swapp isätllet:)


Sök